تمام مطالبمقالات

انواع درجه بندی مقاومت آب در ساعت مچی

منظور از ATM مقاومت آب در ساعت مچی چیست؟

قطعا واژه ساعت مچی ضدآب به گوش شما خورده است. ساعت های مچی با توجه به اینکه در اکثر مواقع همراه افراد میباشد، در برخی موارد لازم است تا از مقاومت در برابر آب برخوردار شوند. در این مطلب از مجله تخصصی ساعت میخواهیم تا با انواع درجه بندی مقاومت آب در ساعت مچی آشنا شویم و بدانیم منظور از کلمه ATM در ساعت مچی چیست؟ اگر قصد خرید ساعت ضدآب دارید، پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید تا بدانید ساعتی که قصد خرید آن را دارید واقعا ضد آب است یا خیر؟

انواع درجه بندی مقاومت آب ساعت

در ابتدای امر باید به این نکته اشاره کنیم که در تمام ساعت های مچی که water resistant هستند، یک واشر O شکل در پشت ساعت، دسته کوک و پمپ ها قرار دارد تا از ورود رطوبت و آب جلوگیری کند. در ساعت های مقاوم در برابر آب از یک واشر پلاستیکی استفاده میشود تا مانع از ورود آب به بدنه و در نتیجه آسیب رساندن به اجزای داخلی ساعت مانند موتور ساعت شود. به همین منظور هم هست که نباید ساعت را به حرارت غیر معمول نزدیک کرد.

حتی توصیه میشود که در هنگام شنای عمیق از ساعت ضدآب قوی در شرایطی که دسته کوک آن بسته شده باشد، استفاده کنید. جکوزی، سونا خشک و بخار، قرار گرفتن ساعت در معرض نور خورشید، سبب از بین رفتن مقاومت ساعت خواهد شد.

اصطلاحات مقاومت آب در ساعت مچی

حالا در ادامه این مطلب آموزشی ساعت مچی میخواهیم با چند اصطلاح در رابطه با مقاومت آب آشنا شویم که احتمالا زیاد شنیده اید و شاید دقیقا ندانید چیست؟

هر 10 متر با 1 بار یا 1 اتمسفر (ATM) فشار هوا است.

Water Resistance: به معنی استفاده معمولی ساعت و مقاوم در برابر آب تا 50 متر

WaterProof: ضد آب از 50 متر به بالا بوده که برای استفاده کاربردی تر مناسب است.

در ادامه خواهیم گفت وقتی در قسمت پشتی ساعت کلمه 3ATM ، 5ATM ، 10ATM و 20ATM را دیدید، دقیقا این اعداد تا چه حد میتواند محافظ ساعت شما در برابر فشار آب باشد.

3ATM، تا 30 متر: این ساعت در برابر رطوبت و کمی پاشیدگی آب روی ساعت مقاوم است. اما برای شنا کردن توصیه نمیشود.

5ATM، تا 50 متر: این ساعت در حد استحمام معمولی و شنای کم عمق مقاومت نسبتا بالاتری دارد.

10ATM، تا 100 متر: از این ساعت میتوانید برای شنا در عمق کم استخر استفاده کنید.

20ATM، تا 200 متر: از این ساعت میتوان برای غواصی کم عمق و شیرجه زدن استفاده کرد. به عنوان مثال تمام مدلهای ساعت جی شاک از مقاومت 20 بار بهره مندند.

ATM در ساعت مچی چیست

در برخی موارد نیز بالای 20 بار یا 200 متر وجود دارد که از آنها میتوان برای غواصی عمیق در دریا بهره برد که برای مثال آن نیز میتوان به سری SeaMaster برند سوئیسی امگا اشاره کرد.

سخن پایانی:

در این مطلب آموزشی با انواع درجه بندی مقاومت آب در ساعت مچی آشنا شدیم. همچنین آموختیم که منظور از ATM مقاومت آب در ساعت مچی چیست؟ در کامنت ها به ما بگویید که ساعت شما از چه درجه ای برای مقاومت در برابر آب برخوردار است؟

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا