تمام مطالبمقالات

انواع قفل ساعت مچی

قفل ساعت مچی یکی از اجزای مهم در ساعت ها میباشد. انواع قفل ساعت مچی در عین حال که وظیفه ی حفظ و نگهداری از ساعت را برعهده دارند، در جلوه و زیبایی ساعت ها نیز تاثیرگذارند. از همین رو سازندگان بزرگ ساعت در دنیا برای هر مدل با انواع بند ساعت، یک نوع قفل خاص را استفاده میکنند تا هم برای زیبایی ساعت مناسب باشد و هم باعث شود تا ساعت از امنیت بیشتری برخوردار شود. در این مقاله از مجله تخصصی ساعت، با انواع قفل و البته بهترین قفل ساعت مچی که موجب طول عمر بند ساعت میشوند، آشنا خواهیم شد.

انواع قفل ساعت مچی

قفل ساعت مچی به 4 دسته ی کلی تقسیم میشوند که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

قفل کمربندی(سگکی ساده)
انواع قفل ساعت مچی

نام این نوع قفل خود بیانگر ظاهر و نحوه ی استفاده از آن میباشد. قطعا همه ی شما سگک کمربندهای شلوارها را دیده اید. این نوع قفل نیز به آسانی همان سگک ساده ی کمربندها میباشد که بیشتر در ساعت های با بند چرم یا پلاستیکی استفاده میشود. معمولا از این قفل در زیورآلات نیز استفاده میشود.

قفل تاشو(دستبندی)
انواع قفل ساعت مچی

قفل تاشو یا دستبندی نیز از قفلهایی است که در نمونه دستبندهای زنانه ظریف دیده اید که به صورت تاشو باز و بسته میشوند. این قفل معمولا در ساعت های زنانه با بند ظریف کاربرد دارند.

قفل دیپلویانت(مخصوص بند چرمی یا پلاستیکی)
انواع قفل ساعت مچی

یکی دیگر از انواع قفل ساعت مچی که میتوان گفت بهترین قفل ساعت مچی به حساب می آید، قفل دیپلویانت یا اصطلاحا مخصوص بند چرمی میباشد که به شدت به طور عمر بند ساعت شما می افزاید. ساعت های بند چرمی که از این قفل بهره میبرند، بند آنها نیز از طول عمر بالاتری برخوردار است.

قفل انبساطی

قفل انبساطی خود نیز به 4 دسته تقسیم میشود و فقط یک سری تفاوت های جزئی در طراحی آنها وجود دارد.

قفل مخفی(پروانه ای)

قفل مخفی یا پروانه ای یکی از جذاب ترین انواع قفل ساعت مچی در ساعت های بند فلزی یا استیل میباشد. این نوع قفل پرطرفدار به دلیل اینکه هنگام بسته شدن، بند را یکپارچه نمایش میدهد و گویی مخفی میشود، در زیبایی ساعت نیز تاثیرگذار است.

قفلی دکمه دار

از پراستفاده ترین نوع قفل، قفل انبساطی دکمه دار میباشد که آن را هم در ساعت فلزی دیده ایم. راحتی کار با آن و امنیت بالا، تولیدکنندگان ساعت را نیز بر آن کرده تا برای اکثر مدلهای خود از آن بهره ببرند. این قفل را نیز میتوان از جمله بهترین قفل ساعت مچی تلقی کرد.

قفلی ساده

قفل انبساطی ساده هم همانند دکمه دارد میباشد، با این تفاوت که این مدل به جای دو دکمه در دو طرف قفل، دارای یک دکمه ی فشاری درون قفل میباشد که با فشردن آن قفل آزاد یا بسته میشود.

قفلی با محافظ

قفلی با محافظ نیز همانند دو نمونه قبلی که توضیح داده ایم میباشد که همانطور از نامش پیداست دارای یک محافظ فلزی روی قفل میباشد. به این صورت که با بسته شدن قفل اصلی، این محفظ فلزی با ضامن خود روی قفل قرار میگیرد که باعث میشود تا امنیت و البته زیبایی ساعت دوچندان شود.

سخن پایانی
در سری مقالات مجله تخصصی ساعت با انواع قفل ساعت مچی آشنا شدیم و دریافتیم که بهترین قفل ساعت مچی کدام است و کدام مدل برای چه نوع بندی نیز مناسب میباشد. از نظر شما اگر نکته ای یا مطلبی جا مانده است، خوشحال میشویم تا آن را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام. مقالتون عالی بود. ممنونم
    لطفا فروشگاه های معتبر ساعت فروشی رو هم معرفی کنین ممنون میشم.

  2. سلام و خسته نباشید به تیم مجله ساعت. تشکر از مطلب خوبتون. منتها نکته ای که وجود داره اینه که یک سری ها به انواع قفل ساعت اسم های دیگه ای میگن. البته کسی که عاشق ساعت باشه مثل خودم با این موضوع مشکل نداره. صرفا خواستم این نکته رو گفته باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا