آموزشآموزش تعمیرات ساعتتمام مطالب

مراحل و نحوه تعویض باتری ساعت مچی

چگونه باتری ساعت مچی را تعویض کنیم؟

شاید به این فکر افتاده باشید که چگونه باتری ساعت مچی را تعویض کنیم؟ یا بخواهید این کار را خود در منزل انجام دهید. به آموزشی از سری آموزش تعمیرات ساعت مچی رسیدیم  که برای هر کسی که ساعت مچی دارد، شاید پیش آمده باشد که بخواهد باتری ساعت خود را تعویض کند. ساعت هایی که از موتور الکترونیکی یا کوارتز برخوردارند، انرژی خود را از یک یا چند باتری تامین میکنند. در مقاله ی انواع موتور ساعت مچی به صورت جامع تری در این باره صحبت کرده ایم. اما در این آموزش قصد داریم تا شما را با مراحل و نحوه تعویض باتری ساعت مچی آشنا کنیم. آموزشهایی برای تعویض باتری ساعت با قاب پرسی یا جفت شونده و قاب پیچی که از مرسوم ترین انواع درب پشتی ساعت هستند.

قبل از شروع هر کاری شما نیاز به ابزار لازم آن کار دارید. برای تعویض باتری ساعت مچی نیز به یک موچین باریک و یک پیچ گوشتی کوچک و ترجیحا به یک پارچه ی نرم هم نیاز پیدا خواهیم کرد.

مراحل تعویض باتری ساعت با قاب جفت شونده یا پرسی و قاب پیچی

باز کردن قاب پشتی ساعت

اکثر ساعت های امروزی از یک قاب قابل تعویض در پشت بدنه یا صفحه ی خود بهره میبرند که معمولا در اطراف آن تو رفتگی هایی به چشم میخورد که به وسیله ی یک چاقوی ظریف یا همان پیچ گوشتی سر صاف میتوان مانند اهرم، پیچ گوشتی را درون تو رفتگی ها قرار داد و با احتیاط به سمت بالا فشار دهیم تا قاب از بدنه جدا شود. برخی از ساعت ها نیز دارای قاب پیچی هستند که با استفاده از پیچ گوشتی های مخصوص و کوچک که اغلب برای عینک استفاده میشوند، میتوان بهره برد.

کنار زدن پوشش پلاستیکی

پس از جدا کردن قاب پشتی ساعت، به یک حلقه یا پوشش پلاستیکی برخورد خواهیم کرد که به منظور جلوگیری از ورود رطوبت تعبیه شده است. باید مواظب باشید تا آسیبی به آن وارد نشود. با استفاده از یک چاقوی ظریف برای برداشتن یا کنار زدن آن اقدام کنید. اگر آن را تمیز کنید نیز بهتر میباشد.

پیدا کردن باتری ساعت و جدا کردن آن

حالا در این قسمت از مراحل و نحوه تعویض باتری ساعت مچی ، باید باتری قدیمی ساعت را از آن جدا کنید تا بتوانید داخل ساعت را مشاهده کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که باتری ساعت را در چه حالتی جدا کردید تا باتری جدید را نیز به همان شکل جایگذاری کنید.

قرار دادن باتری جدید در محل خود

در اینجا به آخرین گام از مراحل و نحوه تعویض باتری ساعت مچی رسیدیم. جایی که باید باتری جدید را جایگزین باتری قدیمی کنیم. بعد از آن که این کار را انجام دادیم، باید مراحل قبل و طی شده را بالعکس انجام دهیم تا ساعت مانند اول شود. دقت داشته باشید که با حوصله این کارها را انجام دهید و از بسته شدن و جفت شدن کامل قاب پشتی ساعت اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی

به پایان این آموزش رسیدیم. جایی که با مراحل و نحوه تعویض باتری ساعت مچی آشنا شدیم تا برخی سوالات از قبیل اینکه چگونه باتری ساعت مچی را تعویض کنیم؟ نیز برطرف شود. بعضی از دوستان میخواهند خود در خانه این کار را انجام بدهند که این آموزش میتواند برای آنها کمک کننده باشد. اگر احساس میکنید چنین فردی را دارید، این آموزش را با او به اشتراک بگذارید. همچنین ویدئوهای آموزشی ما را از کانال آپارات سایت دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا