آموزشآموزش تعمیرات ساعتتمام مطالب

مراحل و نحوه تعویض موتور ساعت مچی

چگونه موتور ساعت را تعویض کنیم؟

در یکی دیگر از مقالات آموزشی تعمیرات ساعت مچی ، میخواهیم با مراحل و نحوه تعویض موتور ساعت مچی با شما همراهان عزیز صحبت کنیم. در مقالات قبلی درباره ی مراحل و نحوه تعویض بند ساعت مچی هم آموزشی را خدمت دوستان ارائه دادیم. اما در این مطلب میخواهیم به دیگر سوال پرتکرار شما مبنی بر اینکه چگونه موتور ساعت را تعویض کنیم؟ پاسخ دهیم. باید عرض کنیم که این کار بسیار ساده تر از آموزش های قبلی است، اما پیشنهاد ما این است که این کار را به متخصص امر بسپارید، چرا که موتور ساعت یکی از اجزای حیاتی و مهم ساعت به حساب می آید.
از دلایلی که باعث میشود تا افراد به فکر باز کردن موتور ساعت مچی بیافتند، تعویض یا تمیز کردن آن است که عمده دلایل آن تعویض آن است. پس باید بدانیم که چگونه باید موتور ساعت را عوض کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه باید موتور ساعت را عوض کرد؟

با انجام چند کار ساده میتوانید این کار به ظاهر سخت را انجام دهید. ابتدا باید بدانید که نوع پشت ساعت شما از چه نوعی میباشد که در مقاله ی مراحل و نحوه تعویض باتری ساعت مچی با انواع آن آشنا شده ایم. پس از فهمیدن آن باید ابزار لازم را فراهم کرده و با احتیاط کامل پشت ساعت را باز کنیم.

بعد از این کار باید عقربه های گردان ساعت را جدا کنید که توصیه میکنیم نوع باز شدن آن را بدانید تا هنگام گذاشتن دوباره ی آن دچار مشکل نشوید. این را نیز در نظر داشته باشید که حتما یک پارچه نرم زیر ساعت خود قرار دهید تا آسیب احتمالی به ساعت وارد نشود.

حالا بعد از جدا کردن عقربه های گردان، نوبت به برگرداندن ساعت شده تا موتور ساعت به بیرون بیفتد. موتور جدید را در موقعیت 03:00 سرجا یخود قرار دهید و حلقه ی قاب را نیز دور آن بیندازید. میله گردان ساعت را نیز سر جای خود گذاشته به طوری که صدای قفل شدن آن به گوش برسد تا مطمئن شوید کار به درستی انجام شده باشد، در غیر اینصورت با زور انجام ندهید و ایراد و اشتباه کار را پیدا کنید که احتمال فراوان نادرست قرار گرفتن موتور در سر جای خود میباشد. در نهایت قاب پشت ساعت را ببندید.

جمع بندی

در انتهای این مقاله نیز باید از شما همراهان همیشگی مجله ساعت باید تشکر کنیم مقالات ما را دنبال کرده و آن را با دوستانتان به اشتراک میگذارید. در این مقاله ی مختصر سعی کردیم تا مراحل و نحوه تعویض موتور ساعت مچی را به صورت واضح و روشن توضیح دهیم، در حالی که توصیه ی ما برای انجام این کار این است که ساعت خود را به یک متخصص این امر بسپارید. امیدواریم تا حدودی به جواب سوال اصلی خود مبنی بر اینکه چگونه موتور ساعت را تعویض کنیم؟ رسیده باشید. ویدئوهای ما را نیز از کانال آپارات مجله ساعت دنبال بفرمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. همین ؟؟؟؟؟
    خیلی واقعا جامع و مفید توضیح دادین ، خسته شدین یه آب هندونه میل بفرمایید خستگیتون در بره بعد از نوشتن این مقاله طولانی و شرح دادن کامل پیاده و سوار کردن اجزای داخلی ساعت!!!!

    1. سلام و عرض ادب. بله قبول داریم که با جزئیات توضیح داده نشده است ولی واقعا باز و بست کردن و تعویض موتور ساعت کار خیلی پیچیده ای نیست که نیاز به یک مقاله طولانی باشه. برای یک فرد حرفه ای که کارش این باشه تو 5 دقیقه انجام میشه. این مطلب صرفا جهت این نوشته شد که برخی از دوستان خودشون این کار را در خانه انجام ندهند و آن را به متخصص این کار بسپارند. چرا که این کار به ظاهر ساده با یک اشتباه کوچک توسط یک فرد ناآشنا در هنگام تعویض موتور سبب خسارات بیشتر به موتور ساعت خواهد شد که نتیجه آن آسیب دیدن مجدد و بیشتر موتور ساعت میشود. برای آموزش جامع تعویض موتور ساعت پیشنهاد میشه در کنار آموزش تئوری آن را نیز به صورت حضوری در کنار یک متخصص فرا بگیرید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا