تمام مطالبمقالات

تفاوت ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال

به طور کلی ساعت ها به دو دسته ی کلی آنالوگ و دیجیتال تقسیم میشوند. به این معنی که ساعت ها یا آنالوگ(عقربه ای) یا دیجیتال(کامپیوتری) هستند. در این مقاله از مجله ساعت میخواهیم با تفاوت و فرق ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال آشنا شویم. به ظاهر شاید تفاوت این دو در صفحه ی نمایش آنها باشد، اما در کارایی و قابلیت های آن تفاوت هایی عموما جزئی وجود دارد که از جمله قابلیت های عمومی در ساعت های دیجیتالی میباشد. این مطلب را نیز باید اضافه کنیم که با مرور زمان ساعتهایی تولید شدند که هم آنالوگ و هم دیجیتال هستند.

تفاوت ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال

همانطور که در بالا گفتیم، یکی از تفاوت های بارز بین ساعت های آنالوگ و دیجیتال، نوع صفحه ی نمایش آنهاست که ساعت های دیجیتال از صفحه ی کامپیوتری و ساعت های آنالوگ از صفحه ی عقربه ای برخوردار هستند. اما در برخی موارد یا بهتر است بگوییم اکثر موارد، قابلیت های ساعت های کامپیوتری یا دیجیتال نسبت به ساعت های آنالوگ یا عقربه ای بیشتر است. از نمونه ساعت های آنالوگ میتوان به ساعت های ادوکس، واینر، لاکسمی و از این قبیل برندها که بیشتر به ساخت ساعت های آنالوگ مشغول هستند، اشاره کرد. نمونه ساعت های دیجیتال هم قطعا میتوان به یکی از قدرتمندترین ساعت های دیجیتال جهان یعنی ساعت های جی شاک کاسیو اشاره کرد. در کنار آن ساعت های اکتیو نیز از نمونه ساعت های اسپرت با صفحه های آنالوگ و دیجیتال میباشند.

با یک بررسی جزئی میتوانید قابلیت های بیشتر ساعت های دیجیتال را مورد بررسی قرار دهید تا با فرق ساعت آنالوگ و دیجیتال بیشتر آشنا شوید. سعی کردیم در این مقاله با اصلی ترین تفاوت ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال در خدمت شما باشیم. اگر نکته ای جا مانده است، خوشحال میشویم تا آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا