تمام مطالبمقالات

آشنایی با انواع باتری ساعت مچی

بهترین برند باتری ساعت مچی کدام است؟

وقتی قصد خرید ساعت مچی را داشته باشید، یکی از مواردی که به آن توجه میکنید، منبع تغذیه ساعت است. اگر هنوز نمیدانید که منظور چیست، میتوانید با مطالعه بیشتر درباره انواع موتور ساعت مچی به این موضوع پی ببرید. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره مزیت استفاده از ساعت باتری دار یا کوارتز صحبت کنیم و در نتیجه آن با انواع باتری ساعت مچی و همچنین بهترین برند باتری ساعت مچی در دنیا آشنا شویم. اگر شما نیز میخواهید بدانید که کدام باتری برای ساعت شما مناسب است، حتما تا انتهای این مقاله با سایت تخصصی مجله ساعت همراه باشید. اما قبل از بررسی انواع باتری ساعت مچی، میخواهیم بدانیم که هنگام خرید باتری ساعت به چه نکاتی باید دقت کرد؟ به صورت مختصر به این مورد اشاراتی خواهیم داشت، اما برای کسب اطلاعات بیشتر به دیگر مقالات سایت ما مراجعه بفرمایید.

هنگام خرید انواع باتری ساعت مچی باید به چه نکاتی دقت کرد؟

همانطور که احتمالا میدانید، این ساعت های کوارتز هستند که با باتری کار میکنند. البته ساعت های سولار نیز به نوعی کوارتز محسوب میشوند که تفاوت آنها در نوع تغذیه باتری خواهد بود. باتری سولار با نور محیط و خورشید، شارژ مجدد میشود ولی باتری کوارتز، بعد از مدتی تعویض میشوند. نکته دیگر آن است که ساعت های کوارتز یا باتری دار، دقیق ترین ساعت های دنیا به شمار میروند و به همین دلیل است که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار هستند. همچنین باتری ساعت را باید به موقع تعویض کرد و اجازه ندهید تا مدت زمان طولانی درون ساعت باقی بماند.

مزیت استفاده از ساعت های کوارتز یا باتری دار

اغلب باتری ساعت ها دارای عمر مفید و البته طولانی هستند. همچنین ساعت های کوارتز در مقایسه با ساعت های مکانیکی و اتوماتیک از دقت بالایی برخوردار بوده و همینطور دارای قیمت مناسبی هستند. انواع باتری ساعت مچی نه فقط در ساعت، بلکه در لوازم دیگر مانند سمعک، اسباب بازی و … نیز کاربرد دارند.

خلاصه مطلب نکات مهم در خرید انواع باتری ساعت مچی و مزایای استفاده از ساعت های کوارتز یا باتری دار

  • ساعت های کوارتز دارای بیشترین دقت در بین انواع موتور ساعت مچی به حساب می آیند.
  • ساعت های کوارتز دارای قیمت پایینتری نسبت به موتورهای مکانیکی و اتوماتیک هستند.

با علم به این نکات، حال در ادامه میخواهیم با انواع باتری ساعت مچی و از همه مهمتر و جذابتر بهترین برند باتری ساعت مچی در دنیا آشنا شویم. بخش مهم این مقاله را از دست ندهید.

بررسی انواع باتری ساعت مچی

در قسمت پایین با لیستی از انواع باتری ساعت که استفاده بسیار زیادی در دنیا دارند، آشنا خواهیم شد.

  • باتری ساعت مچی لیتیوم پلیمر

این نوع باتری تفاوتهایی را با باتری لیتیوم یون دارد. این نوع باتری برای استفاده طولانی مدت و کاربری های مختلف ساخته شده است. باتری لیتیوم پلیمر در کنار ساعت مچی، در برخی گوشی های موبایل نیز مورد استفاده قرار میگیرد. لیتیوم پلیمر از جمله باتری های قابل شارژ به حساب می آیند.

  • باتری ساعت مچی سکه ای

معروف ترین نوع انواع باتری ساعت مچی میتوان به باتری سکه ای اشاره کرد. این نوع باتری برای مواردی که ظرفیتی و حدی برای ولتاژ و انرژی آن تعریف نشده است، بهترین گزینه در بین باتری ساعت میباشد. باتری سکه ای دارای ابعاد یا بهتر است بگوییم دارای شماره های مختلفی است که بنابر استفاده برای لوازم مختلف از جمله ساعت مچی، اسباب بازی، دستگاه تست قند خون، ترازو و … استفاده میشوند. اما اغلب با نگاهی به باتری های سکه ای متوجه خواهیم شد که این نوع باتری نیز از دو تکنولوژی در هنگام ساخت بهره میبرد. باتری هایی که با حرف L و C همراه هستند. L برای باتری های آلکالاین و C برای تکنولوژی لیتیومی میباشد.

  • باتری ساعت مچی آلکالاین

ایمن ترین مدل از انواع باتری ساعت مچی میتوان آلکالاین را نام برد. یکی از پرفروش ترین نوع باتری که در لوازم مختلف از جمله ساعت مچی مورد استفاده قرار میگیرد، این نوع باتری میباشد.

  • باتری ساعت مچی اسیدی

باتری اسیدی اغلب در ساعت مچی کاربرد نداشته و بیشتر موارد استفاده از آن به خودرو برمیگردد. با توجه به کارکرد بسیار بالای این باتری، در ساعت مچی نباید شاهد وجود آن باشیم.

  • باتری ساعت مچی لیتیوم یون

باتری لیتیوم یون یکی از انواع باتری ساعت مچی میباشد که نام آن را زیاد شنیده ایم. این نوع باتری قابل شارژ با قرار گرفتن در حالت شارژ بسیار بالا، عمر مفید خود را از دست میدهد. قیمت و کارایی مناسب یکی از بهترین مواردی است که این باتری انتخاب بیشتر افراد باشد.

مهم ترین نکات خرید بهترین برند باتری ساعت مچی

  • خرید باتری ساعت مناسب با ساعت مچی
  • خرید باتری اورجینال
  • خرید باتری از یک فروشگاه و برند معتبر
  • قیمت باتری ساعت مچی

معرفی چند مورد از بهترین برند باتری ساعت مچی

  • رناتا

رناتا بهترین برند انواع باتری ساعت مچیاگر به دنبال خرید باتری سوئیسی ساعت مچی هستید، بهترین برند باتری ساعت مچی در بازار، رناتا سوئیس میباشد. این برند در سال 1952 میلادی راه اندازی شد. در طول سالیان طولانی فعالیت خود، با ارائه و تولید بهترین باتری تا به امروز یکی از بهترین های بازار ایران و جهان به شمار میرود. اگر ساعت مچی شما یک برند سوئیسی ساخت سوئیس میباشد (موتور آن هم سوئیسی میباشد) بهترین گزینه باتری ساعت رناتا برای شما خواهد بود. به عنوان تجربه باید به شما بگوییم که روی ساعت لوکس سوئیسی خود، باتری غیر رناتا استفاده نکنید. البته استفاده از باتری ساعت برندهای ژاپنی مشکلی ندارد، ولی ترجیح ما این است که از یک باتری سوئیسی استفاده کنیم.

  • سیزیکن

سیزیکن بهترین برند باتری ساعتدر کنار سوئیس، این ژاپن است که یکی از قطب های تولید ساعت مچی و باتری آن به شمار میرود. باتری ساعت برند سیزیکن نیز یکی از برندهای ژاپنی میباشد که از جمله پر فروشترین برندهای باتری ساعت مچی قلمداد میشود. میتوان گفت که سیزیکن نیز یکی از بهترین برندهای باتری ساعت مچی محسوب میشود.

  • مکسل

انواع باتری مکسل ساعت مچیمکسل یا مکس نیز به همانند سیزیکن یک برند ژاپنی بوده که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • انرجایزر

انرجایزر بهترین برند باتری ساعتانرجایزر نیز برند نام آشنا در تولید محصولات متنوع برای کالای متنوع میباشد.

  • سونی

یکی دیگر از بهترین برندهای باتری ساعت مچی، سونی میباشد. کارایی بسیار عالی برای انواع موتور ساعت مچی میتواند سونی را به یکی از انتخاب های متخصصین حوزه تبدیل کند. در کنار این موارد میتوان به طول عمر بالای این برند ژاپنی نیز اشاره کرد.

چطور باتری ساعت دلخواه خود را خریده و تعویض کنیم؟

خرید یا تعویض باتری ساعت مچی یکی از تخصصی ترین موارد ساعت مچی میباشد. به هیچ عنوان توصیه نمیکنیم که این کار را خودتان در خانه انجام دهید. این کار را به یکی از بهترین فروشگاه های ساعت شهر خود سپرده تا بنابر موتور ساعت شما، بهترین برند باتری ساعت مچی را درون آن قرار دهد. اما برای اطلاعات بیشتر شما باید بگوییم که اگر برند ساعت شما یک برند سوئیسی و با ارزش و موتور ساخت سوئیس است، حتما از باتری سوئیسی رناتا استفاده کنید. دیگر ساعت ها نیز میتواند باتری های برندهای ژاپنی بعد از رناتا بهترین انتخاب باشند.

خرید بهترین باتری ساعت مچی

اگر قصد خرید انواع باتری ساعت مچی را دارید، پیشنهاد میکنیم در بخش کامنت ها، بهترین فروشگاه منطقه خود را برای استفاده دیگر هموطنان به اشتراک بگذارید تا بهترین انتخاب را برای خرید یا تعویض باتری ساعت خود داشته باشند. امیدواریم این مطلب کاربردی برای شما مفید واقع شده باشد. برای مشاهده ویدئوهای آموزشی حوزه ساعت مچی، به کانال آپارات مجله ساعت مراجعه بفرمایید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا