تمام مطالبمقالات

انواع صفحه ساعت مچی

آشنایی با انواع دسته بندی صفحه ساعت

در این مقاله از مجله تخصصی ساعت قصد داریم تا شما را با انواع صفحه ساعت مچی آشنا کنیم. این معرفی از چند جنبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر بخواهیم به طور خلاصه عرض کنیم، صفحه ساعت از سه بخش کلی تشکیل میشود. 1- بر اساس طراحی 2- بر اساس جنس 3- بر اساس کاربری. عناوینی که در ادامه این مطلب به آنها خواهیم پرداخت عبارتند از: ساعت اسکلتون و قلب باز چیست؟ انواع جنس صفحه ساعت مچی و همینطور کاربری های مختلف که پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر خود هنگام خرید انواع ساعت ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

1- انواع صفحه ساعت مچی بر اساس طراحی

الف) ساعت اسکلتون چیست؟

ساعت اسکلتون چیست
ساعت اسکلتون به خاص ترین و جذاب ترین مدل ساعت مچی معروف است. این گونه ساعت ها دارای 1 یا 2 صفحه شفاف یا شیشه ای در جلو یا همزمان پشت بدنه میباشد تا عملکرد موتور ساعت را به نمایش دربیاورد. این مدل از ساعت مچی دارای موتور مکانیکی یا اتوماتیک هستند. همچنین این نوع طراحی سبب شده تا ساعت های اسکلتون جزو ساعت های لوکس به شمار بروند که برای استایل های رسمی یک انتخاب عالی به شمار میروند.

از برندهایی که در ساخت اسکلتون فعالیت دارند، میتوان به ارنشا، کنت کول و از برندهای خیلی لوکس به پتک فیلیپ، ادوکس، اودمار پیگه و … اشاره کرد که در ساخت این ساعت، زیبایی و جلوه بصری را نیز اولویت قرار میدهند.

ب) ساعت قلب باز چیست؟

ساعت قلب باز چیست
ساعت قلب باز نوع دیگری از ساعت های اسکلتون هستند که طراحی آن نیز در ساعت هایی کاربرد دارد که دارای تکنولوژی مکانیکی یا اتوماتیک هستند. تفاوت آنها در این است که در ساعت های قلب باز یا Open Heart تنها قسمت کوچکی از موتور نمایان است که در جلوه ساعت و زیبایی آن تاثیر بسیار زیادی دارد. این گونه طراحی را میتوان اغلب در ساعت های سیکو، اورینت، ارنشا و … مشاهده کرد.

وقتی از بیرون شاهد عملکرد اجزای مختلف موتور ساعت هستیم، به قدرت و پیشرفت صنعت ساعت سازی بیشتر پی برده و علاقه بیشتری به آنها پیدا خواهیم کرد.

2- انواع صفحه ساعت بر اساس جنس

الف) فلزی

صفحه فلزی ساعت مچی
صفحه فلزی یکی از پرکاربرد ترین انواع صفحه ساعت مچی به حساب می آید. در اکثر برندها در رده های مختلف دیده میشود و از شایع ترین و استاندارد ترین مدلها به شمار میرود. اما همان فلز یا استیل استفاده شده ممکن است انواع مختلفی باشد که برای اطلاعات بیشتر در این باره پیشنهاد میکنیم به مقاله انواع استیل ساعت مچی سر بزنید.

بعضا در برندهای لوکس تر این صفحه های فلزی ممکن است از فلزهای گرانبها مانند طلا ساخته شده باشد که طبیعتا در ارزش و بهای ساعت مچی تاثیر بسزایی میگذارد.

ب) صدفی

صفحه صدفی ساعت مچی
یکی از جذاب ترین انواع صفحه ساعت مچی که جدیدا از طرفداران زیادی برخوردار شده است، صفحه صدفی میباشد. شاید از خود بپرسید که صفحه صدف چیست؟ صدف، یک پوشش براق که در داخل یک پوسته قرار دارد. ترکیب آن شامل کربنات کلسیم ترشح شده توسط صدف ها یا حلزون ها برای محافظت از خانه خود در برابر انگل یا اشیای خارجی است.

استخراج و ساخت صفحه های صدف کمی دشوار است. اما شرکت های سوئیسی برای صفحات مدرج، دور جای خالی ماده را با استفاده از CNC جدا کرده و ادامه کار به صورت دستی انجام میشود.

ج) پلاستیک

صفحه پلاستیکی ساعت مچی
صفحه های پلاستیک که معروف ترین آنها نوع رزین میباشد، اغلب در ساعت های اسپرت و ورزشی مانند ساعت های پروترک، جی شاک یا اکتیو کابرد دارند. چرا که نوع ساختار اینگونه ساعت ها از رزین یا دیگر انواع پلاستیک میباشد.در صنعت ساعت سازی به ویژه در برند کاسیو، نوع رزین بسیار مورد استفاده قرار گرفته و از قضا با طراحی های بسیار خاص دارای طرفداران و مشتریان بی شمار در سراسر جهان میباشد.

اگر قصد خرید انواع ساعت جی شاک را دارید، میتوانید از این لینک اقدام بفرمایید.

3- انواع صفحه ساعت مچی بر اساس کاربری

الف) کلاسیک

صفحه ساعت کلاسیک
ساعت کلاسیک، به ساعتی گفته میشود که عموما دارای صفحه کاملا ساده بدون هیچ گونه المان اضافی یا حداقل یک نشانگر تاریخ یا ثانیه شمار مجزا باشد، گفته میشود. برندی که در این حوزه بسیار قوی عمل کرده است، برند دنیل ولینگتون میباشد. ساعت های سبک کلاسیک را میتوان با تیپ های رسمی مانند پیراهن، کت و شلوار و در خانم ها نیز تیپ های روزمره مورد استفاده قرار داد.

زیبایی انواع ساعت کلاسیک در سادگی آنها بوده که همین امر سبب میشود تا مشتریان هدف فراوانی را داشته باشند. همچنین اگر به دنبال هدیه دادن به عزیزانتان هستید، این سبک بهترین انتخاب خواهد بود.

ب) اسپرت-کلاسیک

صفحه اسپرت-کلاسیک ساعت مچی
سبک اسپرت-کلاسیک یکی از انواع پرطرفدار سبک و صفحه ساعت مچی به شمار میرود. تلفیق ساعت سبک کلاسیک و اسپرت را میتوان اسپرت-کلاسیک نام برد. اینگونه از ساعت ها را میتوان با اغلب تیپ را کژوال یا روزمره مورد استفاده قرار داد. کرنوگرافی که در موتورهای ساعت استفاده میشود در سبک ساعت نیز تاثیر مستقیم دارند. اگر میخواهید بدانید کرنوگراف چیست؟ اینجا کلیک کنید.

به طور کلی و به زبان ساده به ساعت هایی اسپرت-کلاسیک گفته میشود که اغلب دارای موتور کرنوگراف بوده و بیشتر مواقع دارای بند چرم یا برزنتی هستند. اما در مدلهایی که بند فلزی نیز هستند، این سبک مورد استفاده قرار میگیرد.

ج) اسپرت

صفحه اسپرت ساعت مچی
در ادامه این مطلب باید عرض کنیم که سبک اسپرت یا هر سبک دیگری که پیشتر عنوان کردیم، نه فقط به صفحه ساعت بلکه به نوع بند نیز بستگی دارد. ساعت های کرنوگراف یا اصطلاحا چند موتوره که دارای بند رابر (پلاستیکی) یا برزنتی هستند، جزو ساعت های سبک اسپرت به حساب می آیند.

از جمله برندهایی که در تولید ساعت اسپرت خوب عمل میکنند، میتوان تیمبرلند، ای وی ایت، جی شاک، برخی از مدلهای ادوکس و … را نام برد.

سخن پایانی:

در این مطلب سعی کردیم درباره انواع صفحه ساعت مچی صحبت کنیم. عنوان کردیم که ساعت اسکلتون یا قلب باز چیست ؟ همچنین انواع سبک ساعت را مورد بررسی قرار دادیم و در ادامه به جنس آنها پرداختیم. اگر سوالی یا نکته ای دارید، در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا