تاریخچه برندهاتمام مطالب

تاریخچه برند لونژین

درباره برند لونژین بیشتر بدانید

در یکی دیگر از مقالات تاریخچه برندها از مجله تخصصی ساعت مچی میخواهیم درباره تاریخچه برند ساعت سازی لونژین بیشتر بدانیم. شاید خیلی کم اتفاق افتاده باشد که نام لونژین را شنیده باشید، اما وقتی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، متوجه عظمت کارها و محصولات این شرکت خواهید شد. در مقاله ی تاریخچه ساعت های سوئیسی به طور کلی به برخی برندهای شاخص نیز اشاره کردیم که میتوانید آن را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

تاریخچه تاسیس برند ساعت مچی لونژین

تاریخچه لونژینلونژین یا LONGINES ، یکی از شرکت های ساعت سوئیسی است که در سال 1832 میلادی در شهر سنت ایمیق سوئیس، راه اندازی و تاسیس شد. لونژین که از اعضای گروه سواچ میباشد، به ساخت ساعت های لوکس شهرت پیدا کرده است. موسس لونژین، آگوست اگسیز است که این برند را بنیان گذاری کرد. پیش از آنکه لونژین به عنوان نام این شرکت انتخاب شود، نام آن “راگوئل جوان و شرکا” بود که بعدها با کناره گیری شرکا به لونژین تغییر پیدا کرد. در ادامه نیز پس از آنکه اگسیز دچار کسالت و بیماری شد، خواهرزاده ی خود، فرانگیلان را به عنوان مدیر انتخاب کرد. نام لونژین نیز در سال 1867 میلادی توسط فرانگیلان انتخاب شد.

یکی از نکاتی که شاید برای شما جالب توجه باشد، این است که این شرکت تمام شماره سریال های ساعت مچی لونژین خود را حفظ کرده است. به عنوان مثال اگر دارنده یک ساعت لونژین ، هر اطلاعاتی در مورد ساعت بطلبد، شرکت تنها با بررسی شماره سریال، اطلاعات بسیار و کاربردی را در کمترین زمان در اختیار کاربر قرار میدهد.

ساعت مچی لونژین

ساعت مچی لونژینما در یکی از مقالات خود با عنوان اینکه چرا ساعت سوئیسی گران تر است؟ صحبت کرده ایم. در اینجا باید بگوییم که ساعت مچی لونژین علاوه بر اینکه در کشور سوئیس ساخته میشود، اما بین ساعت های لوکس سوئیسی، از قیمت ایده آل تری برخوردار است. بیشتر شهرت لونژین روی تولید ساعت های دقیق میباشد. لونژین نیز مانند دیگر برندها مانند رولکس، هابلوت، اُمِگا و … برای بازاریابی، شانس خود را در رویدادهای ورزشی نیز امتحان کرد که نتیجه ی خوبی را نیز دریافت کرد. مسابقات تنیس آزاد فرانسه، مسابقات جهانی فرمول یک از جمله رویدادهایی است که این شرکت سوئیسی از حامیان مالی آنها بوده است.

ساعت کرنوگراف یا گاه سنج را در سال 1878 میلادی تولید کرد که اتفاقا اولین ساعت کرنوگراف این برند در سال 1987 در پاریس، موفق به دریافت جایزه شد.

کلکسیون های لونژین

در آخرین بخش از مقاله درباره تاریخچه برند لونژین میخواهیم به صورت مختصر به 5 کلکسیون ساعت لونژین اشاره کنیم که در موزه ی شرکت در شهر سنت ایمیق واقع شده است. البته در این موزه بیشتر میتوان اطلاعاتی از ساعت های لونژین به دست آورد و برای مشاهده مدلهای بیشتر باید به سایت شرکت مراجعه بفرمایید.

کلکسیون های الگانت، اگسیز، پرزنس، واچ میکینگ و مستر کالکشن که در سال 2005 میلادی عرضه شد. این را نیز باید اشاره کنیم که لونژین دارای دیگر کلکسیون های ساعت نیز میباشد که ما در بالا به برخی از شاخص ترین آنها اشاره کردیم. اما به صورت فهرست وار نیز نام آنها را بیان میکنیم تا آشنایی مختصری درباره همه کلکسیون های ساعت مچی لونژین داشته باشید.

اویدنزا، Equestrian ، کانکوئست، اسپرت و Heritage از دیگر نام های کالکشن های این شرکت سوئیسی میباشد. در ادامه به بررسی جزئی و مختصر 5 کلکسیون ابتدایی که نام بردیم، خواهیم پرداخت.

کلکسیون الگانت

درباره برند لونژیناین کلکسیون از 8 مدل ساعت تشکیل شده است. دُلچویتا اولین مدلی است که از طراحی مستطیل شکل برخوردار است و از شیشه ی یاقوت کبود یا سافایر ساخته شده است. دُلچویتا، دارای گزینه های متنوعی است که با اندازه های مختلفی به عنوان ساعت مردانه و زنانه عرضه میشود. دیگر مدل این کلکسیون، “سمفونت” است که یک طراحی بیضی شکل به همراه چند الماس دارد. به این صورت که مدل استیل آن با دور قاب الماس کاری شده، از مدلهای پرطرفدار میباشد.

کلکسیون اگسیز

همانطور که از نامش پیداست، به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت لونژین و به احترام موسس برند آن ، آقای اگسیز به وجود آمده است. ساعت های این کالکشن دایره ای شکل هستند و بعضا دور قاب آنها با طلای زرد یا رزگلد 18 عیار تزئین میشوند.

کلکسیون پرزنس

طراحی کلاسیک و دایره ای، ظاهر مدلهای این کالکشن را تشکیل میدهد. استیل ضد خش نیز از اصلی ترین متریالی است که در ساخت انواع ساعت مچی لونژین به کار میرود. اگر میخواهید با انواع استیل ساعت آشنا شوید، اینجا کلیک کنید. طبق گقته ی لونژین این کلکسیون، همان کلکسیون الگانت است که کمی ساده سازی شده است.

کلکسیون Watchmaking Tradition لونژین

درباره برند لونژیناین کالکشن به طور کلی دارای 7 مدل ساعت متفاوت میباشد.

کلکسیون Master Collection لونژین

این مجموعه نیز در سال 2005 میلادی عرضه شد. ویژگی های خاص، حرکت اتوماتیک و طراحی های شکیل و گوناگون از بارزترین عواملی است که سبب خاص بودن ساعت های مستر کالکشن شده است. کرنوگراف عمودی، عملکردهای معکوس، نمایش وضعیت هلال ماه و همینطور بهره بری از پوست تمساح، استیل ضد حساسیت و ضد خش و همچنین طلای رزگلد 18 عیار، از دیگر آپشن هایی است که ساعت های این مجموعه را خاص تر از قبل میکند.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا مختصری درباره تاریخچه برند ساعت سازی لونژین بپردازیم. در این مطلب با انواع کلکسیون این برند سوئیسی آشنا شدیم و راجع به شاخص ترین آنها نیز اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دادیم. در بخش کامنت ها به ما بگویید که کدام کلکسیون برند لونژین را بیشتر میپسندید؟؟؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا