تمام مطالبمقالات

آشنایی با ساعت اسکلتون و قلب باز

ساعت اسکلتون یا قلب باز (اپن هارت) چیست؟

در این بخش از رسانه مجله ساعت قصد داریم تا با اصطلاح تخصصی ساعت اسکلتون و قلب باز یا اپن هارت آشنا شویم و بدانیم که اصلا اینها چیست و به چه معناست؟ خیلی از کاربران سایت از ما سوالات متعددی درباره اصطلاحات تخصصی دنیای ساعت میپرسند که در یک مقاله مجزا درباره آن صحبت کرده ایم. در این مطلب میخواهیم بدانیم که منظور از ساعت اسکلتون و قلب باز چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

منظور از ساعت اسکلتون و قلب باز

همانطور که احتمالا میدانید، انواع موتور ساعت مچی به دو دسته کلی الکترونیکی یا کوارتز و اتوماتیک تقسیم بندی میشود. موتور های کوارتز یا الکترونیکی همان ساعت های باتری خور هستند و ساعت های اتوماتیک همان ساعت های مکانیکی یا اتوماتیکی است که با کوک یا انرژی حرکتی فعالیت میکنند. اغلب ساعت های اسکلتون و قلب باز یا اپن هارت همان ساعت های مکانیکی یا اتوماتیک هستند. بعضا کوارتز هم وجود دارد. حالا که متوجه شدیم ساعت های اسکلتون و قلب باز دارای چه تکنولوژی موتوری هستند، میتوانیم با این ساعت ها بیشتر آشنا شویم.

ساعت اسکلتون

منظور از ساعت اسکلتون چیست؟ساعت اسکلتون همان ساعت هایی هستند که اجزای داخلی موتور ساعت از بیرون قابل رویت باشند. این ساعت ها از طراحی خاص برای سلایق خاصی برخوردار هستند. در بهترین برندهای دنیا این طراحی یکی از اهرم ها برای فروش و برندینگ بیشتر به حساب می آید. به همین دلیل چه در برندهای فشن و چه در برندهای تخصصی ساعت سازی، این دیزاین ساعت دیده میشود.

ساعت قلب باز یا اپن هارت Open Heart

منظور از ساعت قلب باز یا اپن هارت چیست؟ساعت های قلب باز یا اپن هارت همان ساعت هایی هستند که یک بخشی از موتور و اجزای داخلی ساعت توسط یک دریچه کوچک در صفحه ساعت مچی قابل نمایش باشد. طراحی این ساعت ها به نوعی خاص بودن افراد را تداعی کرده و یکی از پرطرفدارترین مدلها برای استفاده کلاسیک و روزمره به شمار میرود.

این نکته را نیز در انتهای این مقاله با عرض کنیم که معمولا ساعت های اسکلتون و قلب باز یا اپن هارت، درب پشت شیشه ای دارند که زیبایی دو چندانی را به آنها میبخشد. در کامنت ها تجربه ی خود در استفاده از این نوع ساعت ها را به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا