تمام مطالبمقالات

آشنایی با قابلیت های ساعت سه موتوره !

منظور از ساعت سه موتوره چیست؟

وقتی صحبت از تفکیک دسته بندی کاربری در ساعت مچی میشود، ساعت های اسپرت یکی از پرطرفدارترین ها در این رده بندی به شمار میرود. ساعت های اسپرت را در دنیای ساعت مچی به ساعت های سه موتوره میشناسند. در این مطلب میخواهیم با قابلیت های ساعت سه موتوره آشنا شویم و به طور کلی بدانیم که منظور از ساعت سه موتوره چیست؟ در ابتدا باید بگوییم که ساعت سه موتوره یک اصطلاح اشتباه به شمار میرود. اما از قدیم الایام این اصطلاح در بین مشتریان رواج پیدا کرده و برخی از فروشندگان برای راحتی نیز از همین اصطلاح استفاده میکنند. ما در مطلبی درباره اصطلاحات تخصصی ساعت مچی صحبت کرده ایم. ساعت سه موتوره به سه دسته کلی تقسیم میشود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. ساعت سه موتوره کرنوگراف ، فول دیت و دو زمانه.

تقسیم بندی قابلیت های ساعت سه موتوره یا اسپرت-کلاسیک

ساعت سه موتوره کرنوگراف

منظور از ساعت سه موتوره چیستیکی از قابلیت های ساعت سه موتوره ، کرنوگراف بودن آن است. برای اینکه بدانید از کرنوگراف ساعت مچی چگونه استفاده کنید؟ اینجا کلیک کنید. ولی بخواهیم به صورت مختصر به این مورد اشاره کنیم، باید بگوییم که کرنوگراف به نوعی همان کرنومتر در ساعت های دیجیتال میباشد که در ساعت های آنالوگ یا عقربه ای استفاده میشود تا مصرف کننده بتواند مدت زمان انجام یک کاری را به وسیله کرنوگراف اندازه گیری کند.

ساعت سه موتوره فول دیت

قابلیت های ساعت سه موتوره فول دیتیکی دیگر از قابلیت های ساعت سه موتوره، فول دیت بودن آن است. به این معنی که تاریخ شمار را به صورت کامل روی صفحه ساعت در اختیار دارید. به عنوان مثال روزهای ماه، ایام هفته و نمایش روز و شب یا AM و PM از ساب دیال هایی که به صورت مجزا در صفحه ساعت تعبیه میشوند.

ساعت سه موتوره دو زمانه

آخرین قابلیت ساعت های سه موتوره ، دو زمانه بودن آن است که شما روی یکی از ساب دیال های قرار گرفته در صفحه ساعت، قادر هستید تا زمان یک کشور دیگر را نیز به صورت همزمان روی ساعت خود داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب به تقسیم بندی قابلیت های ساعت سه موتوره اشاره کردیم و متوجه شدیم که به طور کلی منظور از ساعت سه موتوره چیست؟ قابلیت های ساعت سه موتوره یا کرنوگراف است، یا فول دیت و یا دو زمانه میباشد. اگر سوالی ذهن شما را درگیر کرده، میتوانید آن را در بخش کامنت ها یا تالار گفتگوی مجله ساعت با دیگر دوستان و ما به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا