تاریخچه برندهاتمام مطالب

تاریخچه برند ادوکس

آشنایی با کالکشن ساعت های ادوکس

در این مقاله از سایت مجله تخصصی ساعت و یکی دیگر از مطالب تاریخچه برندها قصد داریم تا با تاریخچه برند ادوکس EDOX و کالکشن ساعت های این برند لوکس سوئیسی آشنا شویم. پیشتر در مقاله ی بهترین برندهای ساعت سوئیسی ، مختصری به تاریخچه این برند اشاره کردیم. اما در این مقاله قصد داریم تا به طور جامع تر به بررسی راه اندازی و هچنین کالکشن ساعت ادوکس بپردازیم. پس اگر میخواهید با این برند بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید.

تاریخچه ادوکس edox

موسس ادوکس یعنی کریستین روفلی فلوری بنیان گذار ادوکس در سال 1860 میلادی متولد شد. او استاد ریخته گری و تحصیل کرده در شهر کورلندین سوئیس بود. در سال 1870 میلادی ( فقط 10 سالگی ) شروع به آموختن ساخت ساعت های شیک و مدرن کرد. او در حین اینکه در سال 1883 ازدواج کرد، شروع به همکاری با ژان اوگلر ساعت ساز کرد. در سال 1884 و به مناسبت 25 سالگی همسر خود، یک ساعت جیبی تولید میکند تا همسر خود را تحت تاثیر قرار دهد.

همین امر سبب شد تا همسر خود را متقاعد کند تا در شهر بیل سوئیس، کارخانه تولید ساعت مچی خود را راه اندازی کند. فلوری، نام شرکت خود را ادوکس نامید که در زبان یونان باستان به معنای اندازه گیری زمان میباشد. پس تا اینجا نتیجه گرفتیم که ادوکس در سال 1884 میلادی راه اندازی شد.

تاریخچه لوگوی برند ادوکس

تولید لوگوی برند ادوکس در سال 1900 میلادی انجام شد. ساعت شنی به یک نماد عالی برای این برند خاص سوئیسی انتخاب شد. در سال 1955 و حدودا بعد از جنگ جهانی دوم، حدود 500 نفر در شرکت ادوکس مشغول به فعالیت بودند که آن را به یک شرکت بزرگ تولید ساعت مچی سوئیسی بدل کرده است.

اولین ساعت ادوکس

کالکشن های خاص برند ادوکس، تاریخچه این برند را بیش از پیش پربار تر میکند. یکی از ساعت های ادوکس که در اوایل تاسیس سر و صدای زیادی را به راه انداخت، ساعت مشهور DELFIN بود. اقداماتی در تولید این ساعت به کار گرفته شده بود که در آن زمان در نوع خود بی نظیر به حساب می آمد. استفاده از قاب دو جداره، واشرهای محافظ مخصوص، سیستم واشر دو لایه و … از اختراعات ویژه ادوکس edox محسوب میشود. در ادامه این مطلب آموزشی ساعت به بررسی همه کالکشن های ساعت ادوکس خواهیم پرداخت.

کالکشن ساعت های ادوکس

کالکشن Grand Ocean

کالکشن گرند اوشن grand ocean برند ادوکس
کل مجموعه بزرگ اقیانوس ادای احترام به دنیای رگاتاها است، آن رشته دریایی که در آن پیچیدگی فنی، دقت و روحیه تیمی همه تفاوت را ایجاد می کند. کالکشن گرند اوشن grand ocean ادوکس edox یک سبک کلاسیک اسپرت را برای مخاطبین به ارمغان می آورد. قدرت بالا در برابر فشار آب یک ویژگی مثال زدنی با توجه به سبک این خانواده است. به عنوان مثال یک کاپیتان بزرگ مسابقت قایقرانی میگوید: وقتی این ورزش به یک دقت و اطمینان کامل نیاز دارد، این برند ادوکس است که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا بهترین ساعت ها را پیشنهاد داده و در اختیار ورزشکاران قرار خواهد داد.

گرند اوشن grand ocean یکی از خانواده هایی بود که بخشی از تاریخچه غنی برند ادوکس را تشکیل میدهد. به طور کلی باید ساعت های ادوکس را از نزدیک مشاهده بفرمایید تا کیفیت واقعی ساعت مچی را به معنای واقعی کلمه مشاهده بفرمایید. اگر قصد خرید انواع ساعت ادوکس را دارید، میتوانید به سایت فروشگاه ساعت صبوری مراجعه بفرمایید.

کالکشن Edox CO-1

کالکشن Edox CO-1
یک خانواده پرطرفدار در بین افرادی که میخواهند یک ساعت اسپرت داشته باشند،CO-1 برند ادوکس edox محسوب میشود. این خانواده به صورت کوارتز و اتوماتیک ساخته شده است. این سری از ساعت برای سبک تیپ های اسپرت یک انتخاب عالی به شمار میروند. مقاومت عالی در برابر آب یکی از قابلیت های متفاوت این ساعت سوئیسی نسبت به دیگر خانواده های این برند میباشد. یکی از نکاتی در طراحی اینگونه ساعت ها برای استفاده در اعماق زیاد آب میباشد، رها شدن گاز مخصوص از سمت چپ ساعت سبب میشود تا در عمق پایین اقیانوس به ساعت فشار وارد نشده و از منفجر شدن ساعت جلوگیری میشود.

خانواده CO-1 برند ادوکس را به آن دسته از دوستانی که میخواهند یک ساعت اسپرت، لاکچری و خاص داشته باشند، این خانواده از ادوکس را فراموش نکنید.

کالکشن Chronorally

کالکشن chronorally ادوکس
همانطور که از نام و ظاهر این خانواده از ساعت های پیداست،این خانواده برای استفاده راننده های فرمول یک طراحی شده است. رانندگان فرمول یک، شرایط بسیار سختی را تحمل میکنند: سرعت، آدرِنالین، خطر، گرما و … . برای رانندگان حرفه ای، استفاده از یک ساعت Chronorally از نظر کیفیت بسیار معنی دارد. مجموعه Chronorally برای مقاومت در برابر این شرایط محیطی سخت ساخته شده است. تیم sauber F1 میگوید: ادوکس و تیم sauber f1 نشان دهنده تطابق کامل دو شرکت سنتی سوئیس در زمینه مهندسی محصولات کلاس جهانی هستند.

کالکشن SkyDiver

کالکشن skydiver ادوکس
به نقل از یک ساعت ساز ادوکس که سالهاست بازنشسته شده است:

SkyDiver یک پروژه مخفی که یک نقطه عطف در تاریخچه برند ادوکس به حساب می آید. یک سرهنگ مرموز و ثروتمند سوئیسی برای چتربازان کوهستانی تحت امر خود، سفارش ساخت ساعت ادوکس اسکای دایور را داشته است. ساعت به همانند نیروهایش باید قابل اعتماد و ناهموار باشد. سرهنگ اصرار بر پنهان کاری کامل داشت.

او ادوکس را به این دلیل انتخاب کرد که ساعت های ضد آب استثنایی میتوانند در هر شرایطی که چتربازان ممکن است با آن مواجه شوند، در زمین، دریا و یا هوا باشند، کنترل کنند.

اکنون ادوکس در ادای احترام به تاریخ 135 ساله خود و برای علاقه مندان به ساعت های نظامی خوب، SkyDiver جدیدی را منتشر میکند. SkyDiver مقاومت در برابر آب 300 متری است که توسط کالیبر حرکتی 80 سوئیسی خودکار سه دسته کار میکند، دارای یک قاب غواصی و یک قاب حکاکی شده با چتر نجات است. کریستال یاقوت کبود با ضخامت 2 میلیمتر، مقاومت در برابر خراش را در شدیدترین شرایط تضمین میکنند.

به طور کلی SkyDiver یک کالای کلکسیونی با ظاهر نظامی قدیمی خواهد بود. پیشنهاد ما در مجله تخصصی ساعت برای خرید ساعت ادوکس ، این خانواده خواهد بود.

کالکشن Delfin

کالکشن Delfin ادوکس
بخشی از تاریخچه برند ادوکس به کالکشن Delfin این برند مربوط میشود. چرا که این خانواده اولین تولیدات این برند در سال های ابتدایی تاسیس میباشد. مجموعه دِلفین برای اولین بار در سال 1961 راه اندازی شد و از قطعات ساعت انقلابی مانند واشر دو حلقه ای برای تاج ها و فشار دهنده ها و یک کیس مخصوص ضربه گیر استفده کرد تا در برابر آب مقاومت چشمگیر 200 متری داشته باشد. امروزه این تجهیزات ویژه در ساعت های دِلفین ادوکس وجود دارد.

طرح های جدید مربوط به سال 2021 را میتوانید در سایت اصلی این کمپانی مشاهده بفرمایید که به جرات یک طراحی منحصر به فرد به معنای واقعی کلمه را در ساعت های دِلفین مشاهده خواهیم کرد.

کالکشن Hydro-Sub

کالکشن hydro-sub ادوکس
این خانواده در نسخه های ابتدایی خود که در سال 1960 میلادی روانه بازار شد، دارای کاستی های نسبت به مدل جدید 2021 خود بوده که در طول زمان های طولانی، کارشناسان ادوکس، این کالکشن را به یک غول در بین ساعت های کلاسیک بدل کرده است. شش دهه پس از شگفت انگیز کردن صنعت ساعت، Edox Hydro-Sub بازگشتی خیره کننده دارد. یک ساعت تولید محدود دارای کرنومتر و موتور اتوماتیک کافی است تا یک بار دیگر همگان درباره تاریخچه برند ادوکس سخن بگویند. دی ان اِی ساعت همان سبک 1960 بوده ولی تکنولوژی و هوشمندی قرن بیست و یک در آن به کار گرفته شده است. ساعت هایی که به ادوکس کمک کردند به قهرمان آب در صنعت سازی تبدیل شود.

استفاده از متریال قیمتی و موتورهای اختصاصی ساخت سوئیس سبب شده تا انتخاب بسیاری از افراد که میخواهند یک ساعت لوکس داشته باشند، شود.

کالکشن Les Bemonts

کالکشن les bemonts ادوکس
اگر بخواهیم کمی تخصصی تر به تاریخچه ساعت های Les Bemonts برند ادوکس اشاره کنیم،کشاورزانی که در تابستان روی زمین در مزارع کار میکردند یا گاوهای خود را پرورش میدادند، پیشینیان ما در ماه های سخت زمستان به عنوان ساعت ساز کار میکردند تا مقداری پول برای نگهداری در سردترین دوره سال به دست آورند. کشاورزان سابق حرفه ای تر شدند و توسعه مهارت های خود به آرامی به ساعت سازان بسیار ماهر تبدیل شدند.

سبک کلاسیک یا اسپرت-کلاسیک این خانواده پیشنهاد ویژه برای سلیقه های بسیار خاص و افرادی است که سخت پسند هستند، بهترین انتخاب بازار به حساب می آید.

کالکشن Les Vauberts

کالکشن les vauberts ادوکس
ادوکس، سرزمین ساعت سازی سنتی و گهواره هنر ساعت سازی مدرن است. این سرزمین دارای بیش از 400 سال سابقه در ساعت سازی است و افتخار ما این است که به کار و میراث بزرگان خود احترام بگذاریم. این خانواده کلاسیک از برند ادوکس هم یک میراث در این کمپانی به حساب می آید که باید احترام خاصی برای آن قائل باشیم. سبک کلاسیک بسیار خاص سبب میشود تا افرادی که میخواهند یک ساعت لوکس یا لاکچری داشته باشند، سری به ساعت های Les Vauberts ادوکس داشته باشند.

سخن پایانی:

در این مقاله از تاریخچه برند ادوکس با کالکشن های ساعت های ادوکس نیز آشنا شدیم. به طور کلی باید بگوییم که ساعت های این کمپانی جزو ساعت های لوکس و لاکچری با قیمت حدودی 17 میلیون تومان به بالا شروع میشود. نظر خود درباره برند ادوکس را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. اما در انتهای این مطلب قصد داریم تا یک سوال را از شما بپرسیم. اگر بخواهید یک خانواده از کالکشن ساعت ادوکس را انتخاب کنید، انتخاب شما کدام خواهد بود؟؟؟ در بخش کامنت های همین مقاله آموزشی مجله ساعت با ما در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا