تمام مطالبمقالات

ساعت کرنوگراف چیست؟ راهنمای تنظیم کرنوگراف ساعت

شاید از خودتان پرسیده باشید که ساعت کرنوگراف چیست؟ یا چگونه ساعت کرنوگراف را تنظیم کنیم؟ قطعا در انواع فروشگاه ساعت ، چه به صورت اینترنتی یا حضوری، واژه ی کرنوگراف به گوش شما خورده باشد. ما در این مقاله از مجله ساعت میخواهیم شما را با یک راهنمای تنظیم کرنوگراف ساعت با این تکنولوژی که در برخی از نمونه های ساعت مچی دیده میشود، آشنا کنیم.

قبل از اینکه به بررسی این مطلب بپردازیم، لازم است این نکته را به شما بگوییم که چندی از افراد ساعت کرنوگراف را همان ساعت سه موتوره میخوانند که این اشتباه است. در برخی از ساعت هایی که سه موتور در صفحه ی آن ها موجود است، به این معنا نیست که آن ساعت کرنوگراف باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

(ساعت بدون کرنوگراف)

ساعت کرنوگراف چیست؟ راهنمای تنظیم کرنوگراف ساعت

تعریف کرنوگراف

در ابتدای امر میخواهیم بدانیم که کرنوگراف چیست؟ به وسیله ای گفته میشود که توانایی اندازه گیری فاصله های زمانی را دارد. کرنوگراف را میتوان همان کرنومتر در ساعت های دیجیتال دانست که به آن تایمر نیز میگویند. معمولا در ساعت های دیجیتال، کرنومتر و در ساعت های آنالوگ، کرنوگراف میگویند. مقاله ی تفاوت ساعت آنالوگ و دیجیتال را نیز مطالعه بفرمایید. با کمی دقت میتوان دانست که ساعت های کرنوگراف دارای طراحی متفاوتی نسبت به ساعت هایی است که کرنوگراف ندارند. تفاوت آنها در دکمه هایی است که معمولا در سمت راست ساعت های کرنوگراف دار که در راستای عدد 2 و 4 قرار دارند، میباشد.

ریشه ی کلمه ی کرنوگراف از ترکیب دو کلمه ی chronos به معنی زمان و graph به معنی نوشتن است که یونانی میباشد. ساعت های کرنوگراف در حساسیت های گوناگونی اندازه گیری را انجام میدهند که معمولا 1/4، 1/10 و 1/60 ثانیه را هم اندازه میگیرند. در ادامه میخواهیم با راهنمای تنظیم کرنوگراف ساعت در خدمت شما باشیم.

راهنمای تنظیم کرنوگراف ساعت

تنظیم کرنوگراف ساعت

به بخش اصلی مقاله ی خود رسیده ایم، جایی که متوجه شدیم، ساعت کرنوگراف چیست؟ و حالا میخواهیم با هم به نحوه ی تنظیمات آن بپردازیم. تنظیمات و فعال کردن کرنوگراف بسیار راحت میباشد. بدین صورت که ما با دو دکمه ای که در سمت راست ساعت قرار دارد، کار داریم.

کاربرد این دکمه ها به منظور شروع، پایان و ریست کردن کرنوگراف است. با استفاده از دکمه ای که در راستای عدد 2 قرار دارد، میتوانیم شروع و پایان کرنوگراف را مشخص کنیم و با استفاده از دکمه ای که در راستای عدد 4 است، تنظیم مجدد آن صورت میگیرد. با فعال کردن آن به سه موتوری که در صفحه ی ساعت میرسیم. یک عقربه ساعت شمار، یک عقربه ی دقیقه شمار و دیگری نیز ثانیه شمار میباشد.

میزان ثبت زمان در برخی ساعت های کرنوگراف متفاوت است، به این شکل که برخی تا 30 دقیقه و برخی نیز حتی تا 12 ساعت را ثبت میکنند.

جمع بندی

به پایان یکی دیگر از مقالات کاربردی مجله ساعت رسیدیم. در این مقاله به برخی از سوالات کاربران عزیز پاسخ دادیم. سوالاتی از قبیل ساعت کرنوگراف چیست؟ چگونه ساعت کرنوگراف را تنظیم کنیم؟ در این مطلب سعی کردیم راحتی این کار را که در نگاه اول سخت به نظر میرسید با تهیه ی راهنمای تنظیم کرنوگراف ساعت برای شما توضیح دهیم.

به زودی در یکی از آموزش های ویدئویی مجله ساعت نیز به معرفی یک ساعت کرنوگراف میپردازیم. امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته و مشکل بعضی از دوستان را حل کرده باشد. شما نیز تجربه ی خود در استفاده از ساعت کرنوگراف را با ما به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا