تاریخچه برندهاتمام مطالب

تاریخچه برند کارتیر

درباره برند کارتیر بیشتر بدانید...

در مقاله بهترین برندهای سوئیسی مختصری درباره تاریخچه برند کارتیر یا کارتیه صحبت کرده ایم. در این مطلب میخواهیم به صورت مفصل به این موضوع بپردازیم که نقطه شروع این برند از کجا بوده، چه اهدافی را دنبال کرده و قصد دارد تا کجا پیش برود؟ قطعا این مطلب یکی از بهترین مطالب تاریخچه ساعت های سوئیسی خواهد شد. اگر شما نیز میخواهید در درباره برند cartier بیشتر بدانید یا یکی از مشتریان و طرفداران پر و پا قرص این کمپانی هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخچه برند:

عمده تولیدات این شرکت که دلیل اصلی شهرت و بزرگی این کمپانی میباشد، زیورآلات آن است. اصالت این برند متعلق به کشور فرانسه است. کارتیر در سال 1847 توسط لویی کارتیه راه اندازی و تا سال 1964 در اختیار این خانواده بود. تا اینکه شرکت سوئیسی ریشمون ricemont ، کارتیر را خریداری کرد. تا این لحظه، کارتیر یک شرکت تابعه از شرکت ریشمون به حساب می آید. در سال 1904 میلادی بود که آلبرتو سانتوس از دوستان نزدیک لوییس، با توجه به شغل خود که یک خلبان پیشکسوت بود و میدانست که ساعت های جیبی در ارتفاع کاربردی ندارند، ساعت های مربعی را طراحی کرد که قاب مربعی متفاوتی داشتند که در ادامه به انواع کالکشن ساعت های کارتیر cartier نیز خواهیم پرداخت.

جواهرات کارتیر

درباره برند کارتیر
جواهرات کارتیر طیف عظیمی از محصولات زینتی را شامل میشوند. از جمله مهمترین آنها میتوان به دستبند، گردنبند، انگشتر، گوشواره، پیرسینگ و … اشاره کرد. این جواهرات از بهترین فلزات قیمتی دنیا ساخته میشوند. طلای 18 یا 24 عیار از مهمترین آنها در ساخت زیورآلات این برند در بخش جواهرات به حساب می آید.

یکی از نقاط قوتی که سبب شد تا تاریخچه برند کارتیر تا این اندازه پربار و درس آموز باشد، استفاده از سنگ های قیمتی کمیاب در برخی محصولات به شمار میرود. سال 1933 میلادی یکی از سال های درخشان کارتیر بوده که در آن زمان توانست به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند. جدا از زیورآلات کارتیر، این کمپانی به تولید ساعت، پوشاک و عطر و ادکلن های لوکس نیز مشغول است که از جمله برندهای لاکچری و فشن به حساب می آید.

از معروف ترین زیورآلات کارتیر میتوان به دستبند های خاص آن اشاره کرد که طراحی آن باعث شده تا در کشور خودمان به یک مدل در زیورآلات و بدلیجات تبدیل شود که نمونه های کپی آن با توجه به قیمت اقتصادی تر در بازار ایران به وفور یافت میشود. نمونه های اورجینال با عنایت به قیمت های بسیار بالای محصولات این برند موجود نبوده و فقط به صورت سفارشی از طریق برخی سایت فروشگاه ساعت یا زیورآلات میتوان تهیه کرد.

انواع ساعت کارتیر cartier

تا اینجا درباره جواهرات برند کارتیر و دیگر تولیدات آن اطلاعاتی را به دست آوردیم. اما مبحث اصلی ما برای تهیه این مطلب، معرفی ساعت کارتیر cartier بود که به موضوع اصلی سایت ما نیز نزدیکتر است. در ادامه به بررسی کالکشن ساعت ها خواهیم پرداخت.

کالکشن Ballon Bleu

تاریخچه برند کارتیر
یکی از جذاب ترین ساعت های اشرافی، سری ballon bleu میباشد. یکی از نکاتی که سبب شده تا این خانواده یکی از طراحی های خاص به شمار برود، نوع طراحی و ساخت دسته کوک یا کرون ساعت است که دارای یک محافظ بوده و همینطور انحنا و قرصی مانند قاب ساعت نیز یکی دیگر از جذابیت های این کالکشن میباشد. این خانواده از چهار جنبه نیز جزو محبوب ترین ها هستند که میتوان به خلوط خط ها، دقت نسبت ها، جزئیات ارزشمند و دقت شکل اشاره کرد.

خلوص خط ها به معنای این است که یک دایره درون یک دایره دیگر تجسم میشود. همانطور که در بالاتر نیز گفتیم قاب و محافظ کرون در قمستهایی به زیبایی به هم متصل شده اند که رعایت همان جزئیات میباشد. در عین سادگی، ترکیب پیجیده ای از در هم آمیختگی فرم های دایره ای و کروی میباشد که حجم های مختلفی را آشکار میکند.

دقت نسبت ها، ایجاد یک حس هماهنگی که کارتیر ایجاد کرده است. این هماهنگی طوری ساخته شده است که چه در هنگام استفاده روی مچ دست و چه زمان عدم استفاده وقتی که در دست گرفته اید نیز احساس میشود. جزئیات ارزشمند هم از سبک ساعت و تخصص فنی در ساخت آن است که همگی با هم مورد بررسی قرار میگیرند.

اگر بخواهیم درباره این خانواده از ساعت های برند کارتیر بیشتر صحبت کنیم، جلو و عقب ساعت حالت گنبدی بسیار خاصی را دارد. استفاده از شیشه یاقوت کبود گنبدی شکل در کمتر برندی دیده میشود که امروزه در برندهای لوکس مشاهده میشوند. این خانواده در سال 2007 ساخته شد که یکی از نمادهای کارتیر به شمار میرود.

کالکشن Ballon Blanc

درباره برند کارتیر
تا اینجا درباره تاریخچه خانواده bleu برند کارتیر آشنا شدیم. اما یکی دیگر از کالکشن های پرطرفدار این کمپانی Ballon Blanc میباشد. این سری اغلب برای بانوان ساخته شده است. طراحی های پخته تری که حس بی نظیر خاص بودن را برای مشتریان این برند به ارمغان می آورد. این کالکشن با کرون خارج از مرکز ساخته میشوند. وقتی ساعت شما از 36 قطعه الماس و روکش تاج الماسی برخوردار باشد، چه حسی دارید؟

وقتی به طراحی این کالکشن از کارتیر دقت بیشتری میکنیم، متوجه انحنا و طراحی ظریف در جاهای مختلف ساعت میشویم که به نوبه خود میتواند یکی از خاص ترین کالکشن های این شرکت بزرگ به شمار برود. حروف یونانی در زیبا و جذابیت بیشتر ساعت های کارتیر نقش بسزایی داشته اند. اگر میخواهید درباره این خانواده اطلاعات بیشتری داشته باشید، میتوانید به سایت اصلی کارتیر مراجعه بفرمایید.

کالکشن Pasha

ساعت cartier
خانواده پاشا را نیز میتوان از سری ساعت های اسپرت کلاسیک این شرکت دانست. برندی که در تولید ساعت های کلاسیک دارای یک تاریخچه پرمحتوا میباشد، سبب شده تا برای سبک اسپرت کلاسیک نیز دست به کار شود و خانواده pasha برند کارتیر cartier روانه بازار شد. سری پاشا در سال 1985 میلادی عرضه شد تا تحولی در طراحی ساعت ایجاد شود و یک سبک متفاوت نسبت به مدلهای قبلی روانه بازار شود.

داستان کالکشن پاشا از جایی شروع شد که تامی ال گلاوی – پاشا مراکش – در سال 1930 از لویی کارتیه درخواست کرد تا یک ساعت طلایی لوکس برای او طراحی کرده و بسازند. یک ساعت خاص که در برابر آب نیز مقاومت بالاتری داشته باشد. این قابلیت در آن زمان در ساعت های مچی خیلی رواج نبود. ولی او ساعتی میخواست که بتواند در شنای روزانه خود از آن استفاده کرده و در عین حال در مراسمات رسمی خود نیز همراه داشته باشد.

نتیجه آن یک ساعت طراحی خاص خانواده پاشا بود که یکی از خاص ترین ساعت های کارتیر cartier شد. برای مشاهده مدلهای پاشا میتوانید از این لینک اقدام بفرمایید.

کالکشن Santos

ساعت cartier
همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کرده ایم، این کالکشن توسط سانتوس دوست صمیمی لویی کارتیه طراحی شده است. از سال 2004 تا 2018 مدلهای این خانواده بروز نشده بود. ولی در آن سال مدلهای کرنوگراف در دو سایز روانه بازار شد. طراحی خاص مستطیلی بدنه های این سری را میتوانید روی مچ دست افراد مشهور مشاهده کنید. حتی در ایران نیز بعضی اشخاص از مدلهای این برند استفاده میکنند.

وقتی این خانواده از برند کارتیر وارد بازار شد، بلافاصله یکی از پرطرفدارترین نمونه های موجود در بازار و رتبه های بالای برندهای سوئیسی را از آن خود کرد. حدود قیمت های این مدل در نمونه های اورجینال از حدود 9000 دلار شروع میشود. بدنه معمولا از استیل و طلا و چرم آنها نیز از تمساح ساخته میشوند. شیشه های ساعت های لوکس در برندهای سوئیسی که یکی از بایدها میباشد، از یاقوت سافایر کریستال ساخته میشوند که یکی از مهمترین آپشن های آنها ضد خط و خش بودن میباشد.

یک طراحی کلاسیک کافی است تا این خانواده در سلیقه تمام افراد جایگاه مختص به خود را داشته باشد. اگر میخواهید از نمونه های اورجینال این کمپانی را داشته باشید، میتوانید از طریق سایت فروشگاه ساعت صبوری به آدرس www.saburiwatch.com اقدام بفرمایید.

کالکشن Maillon

ساعت کارتیر cartier
کالکشن Maillon یکی از جدیدترین و خاص ترین سری ساعت کارتیر cartier به شمار میرود. طراحی این خانواده به دستبندها یا زیورآلات کارتیر نزدیک تر است. صفحه ساعت یکپارچه با بند ساعت گویی یک دستبند به دست کرده باشید. Maillon از طلای سفید، زرد یا رزگلد ساخته میشود که در برخی نمونه ها شاهد وجود الماس روی قاب نیز خواهیم بود. قیمت این سری لوکس از 25100 دلار شروع میشود.

کارتیر در ساخت ساعت های جواهرات خود هیچ کمبودی را بر جای نخواهد گذاشت. شاید از خود بپرسید که چرا Maillon ؟ این واژه در زبان فرانسه به معنی پیوند است که وقتی به بنداین خانواده نگاه میندازیم، شاید یک رابطه یا نماد لینک بین اجزای بند ساعت خواهیم دید. اغلب ساعت های این خانواده کوارتز و گران قیمت هستند، ولی حس خوب استفاده از این ساعت ها حس بی نظیری را برای فرد به ارمغان خواهد آورد.

سخن پایانی:

در این مطلب درباره تاریخچه برند ساعت و جواهرات کارتیر cartier اطلاعات مفیدی را به دست آوردیم. در مورد خانواده ساعت های این برند صحبت کردیم و آنها را بیشتر شناختیم. اگر نکته یا تجربه استفاده از محصولات اورجینال برند کارتیر را دارید، در بخش کامنت ها، با ما به اشتراک بگذارید. سپاس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا