تمام مطالبمقالات

بهترین برند ساعت مچی سوئیسی

در صنعت ساعت سازی، کشور سوئیس از جمله کشورهای صاحب سبک و شماره یک تولید ساعت مچی های خاص و لوکس میباشد. کمپانی های زیادی که در حوزه ی ساخت ساعت مشغول هستند، در این کشور قرار دارند که در این مقاله به 10 تا از بهترین برند ساعت مچی سوئیسی اشاره خواهیم کرد و مختصری در مورد آنها خواهیم دانست. تولیدات و محصولات این 10 برند به قدری جذاب و خارق العاده و البته کمیاب است که طرح های آنها اغلب برای افراد مشهور و به تعداد محدود ساخته میشود. در ادامه ی این مقاله ی جذاب با مجله تخصصی ساعت همراه باشید.

بهترین برند ساعت مچی سوئیسی

پتک فیلیپ (PATEK PHILIPPE)

بهترین برند ساعت مچی سوئیسی
کمپانی پتک فیلیپ از قدیمی ترین سازندگان ساعت مچی سوئیسی میباشد. ظرافت در طراحی و طرح های بسیار زیبا و جذب کننده یکی از رموز موفقیت این شرکت میباشد. پتک فیلیپ در سال 1853 میلادی تاسیس شد. کسی که این سازمان موفق را راه اندازی کرد، کسی جز آنتونی پتک نبود. اما امتیاز پتک فیلیپ در سال 1932 میلادی به چارلز استر و چارلز ژان فروخته شد که تا به امروز نیز تحت نظر آنها اداره و مدیریت میشود. نام پتک فیلیپ و ساعت های آن جایی بیشتر مردم را متعجب میکند که بدانید این کمپانی ظرفیت ساخت 45 هزار ساعت در سال را دارد که این رقم در ساعت های لوکس و گرانقیمت بسیار شگفت انگیز است.

از مشخصه های مهم و هدف پتک فیلیپ، ساخت ساعت هایی است که نمونه و همتا نداشته باشد که به این هدف نیز دست یافته است. رنگ استفاده شده در اکثر مدلهای پتک فیلیپ، سفید، زرد و طلایی میباشد.

بهترین ساعت پتک فیلیپ

اما این پایان کار نیست، بهره بردن از فلزات گرانبها و بسیار مقاوم که بتوانند در آب و هوای مختلف از استقامت بالایی برخوردار باشند، از نقاط قوت ساعت های این برند است. اختراع ساعت های کرنوگراف نیز برای اولین بار متعلق به پتک فیلیپ میباشد. از جمله آمار فوق العاده پتک فیلیپ، تولید 40 هزار  و 50 هزار ساعت مچی به ترتیب در سال 2010 و 2012 میلادی میباشد. از جذاب ترین ساعت های پتک فیلیپ، ساعتی بود که در زمان های دور با استفاده از طلای 24 عیار ساخته شده بود که ارزش آن نیز 21 میلیون یورو قیمت گذاری شده بود که ساخت آن نیز 8 سال از طراحان و سازندگان این برند زمان گرفت.

رولکس(ROLEX)

بهترین برند ساعت مچی سوئیسی
یکی دیگر از بهترین برند ساعت مچی سوئیسی ، رولکس میباشد. شهر ژنو سوئیس جایی است که مرکز فعالیت این برند است. رولکس در سال 1905 میلادی توسط هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس راه اندازی شد. ویلسدورف بنیان گذار اصلی رولکس به حساب می آید. Oyster Perpetual نام اولین ساعت رولکس است که در طراحی آن از موتور اتوماتیک و مقاوم در برابر آب بوده است. این مدل در سال 1930 یکی از بهترین ساعت های جهان بود. طراحی های رولکس به گونه ای جذاب است که برندهای دیگر حتی برندهایی از کشور سوئیس نیز، برخی ساعت های خود را مانند طرح های این برند تولید و روانه ی بازار میکنند که از نمونه ی آن میتوان به ساعت متی تیسوت این برند سوئیسی خاص اشاره کرد.

ادوکس(EDOX)

بهترین برند ساعت مچی سوئیسی
ادوکس در سال 1884 راه اندازی شده است. موسس آن کریستین روفلی فلوری میباشد. شهر بیل بین سوئیس، مرکز فعالیت ادوکس است. ساعت ادوکس از طراحی های زیبا و بروزی بهره مند است که طرح های آن در طول زمان اصطلاحا دمده نمیشود و همیشه بروز و سبز است. لوگوی جذاب ادوکس الهام گرفته از ساعت شنی میباشد. کریستیان فلوری در سال 1921 درگذشت. مدیریت این کمپانی در حال حاضر روبرت هوفمن هاگ است.

اودمار پیگه(AUDEMARS PIGUET)

بهترین برند ساعت مچی سوئیسی
از مهارت های اودمار پیگه یا آدمارس پیگه، ساخت ساعت با موتور مکانیک است. اگر با موتور ساعت های آشنایی ندارید، پیشنهاد میکنیم مقاله ی انواع موتور ساعت مچی را مطالعه بفرمایید. این برند در سال 1875 میلادی تاسیس شده است. ساعت های اسپرت اودمارپیگه، تحولی در دنیای ساعت های لوکس بوده است. Royal Oak یکی از پرچمداران برند اودمارپیگه محسوب میشود. از مشتری های برجسته  و مطرح اودمارپیگه میتوان به لبرون جیمز، لیونل مسی، مایکل شوماخر، تام کروز و آرنولد شوارتزنگر اشاره کرد.

کارتیر(CARTIER)

بهترین برند ساعت مچی سوئیسی
کارتیر یا کارتیه را بیشتر به عنوان تولیدکننده ی زیورآلات میشناسیم. این کمپانی فرانسوی حالا تحت نظر سوئیسی ها اداره میشود تا کارتیر نیز جزو بهترین برند ساعت مچی سوئیسی به حساب آید. کارتیر توسط لوئیس فرانکو کارتیه تاسیس شد. سبکهای خاص و همه پسند یکی از دلایل موفقیت و محبوبیت این برند نزد اکثر سلایق مختلف میباشد. همانطور که در بالاتر گفتیم، مالکیت کارتیر را تا سال 1964، خانواده کارتیه بر عهده داشت تا زمانیکه این شرکت توسط یک شرکت سوئیسی به نام RICHEMONT (ریشمون) خریداری شد. همچنین موتورهای ساعت کارتیر توسط شرکت های بزرگ ساعت سازی مانند موادو، اودمار پیگه و … تولید میشود.

هابلوت(HUBLOT)


هابلوت یکی از برندهای مورد علاقه ی مجموعه ی مجله تخصصی ساعت میباشد. برندی که طرح های متفاوت و خاص آن سبب شده تا افراد بزرگی همچون یوسین بولت، ژوزه مورینیوو جی زی از مشتریان نام آشنای این برند بزرگ باشند. فعالیت هابلوت در سال 1980 میلادی آغاز شد. موسس ایتالیایی هابلوت، کالو کراکو است. تولید بندهای لاستیکی یکی از مهارتهای او به حساب می آید که امروزه نیز در اکثر مدلهای هابلوت نیز به وضوح قابل مشاهده است. از مشهورترین اسپانسرهای ورزشی میباشد که در سال 2008 نیز قرارداد اسپانسری با باشگاه منچستر یونایتد انگلستان منعقد کرد. همچنین حامی مالی باشگاه هایی هم چون بایرن مونیخ، یوونتوس، پی اس جی و آژاکس آمستردام نیز بوده است.

پیاژه(PIAGET)


پیاژه یکی از متخصصین ساعت سازی لوکس و البته جواهرسازی نیز میباشد. این برند توسط جورج پیاژه در سال 1884 راه اندازی شد. ساعت های جیبی و موتورهای دقیق از تولیداتی بودند تا سبب شد که پیاژه از شهرت قابل توجهی برخوردار شود. گسترش کار و محبوبیت به حدی رسید تا مدیران پیاژه یک کارخانه در ژنو ساختند تا به تولید جواهرات مشغول شوند. یکی از طرح های معروف ساعت پیاژه، طراحی مجسمه آزادی در صفحه ساعت با استفاده از تراش سنگهای قیمتی بود.

ریچاردمیل(RICHARD MILLE)


از جمله بهترین برند ساعت مچی سوئیسی ، ریچارد میل است که با همکاری اودمار پیگه در سال 1999 میلادی تاسیس شد. یکی از تولیدات ریچارد میل از متریال بسیار درجه یک طراحی شده بود که برای فیلیپه ماسا، راننده برزیلی تیم فرمول یک فراری ساخته شده بود. توربیلون طلا، شیشه ی یاقوتی و دیگر موارد قیمتی کار شده در ساخت ساعت، ارزش آن را به 1/700/000 دلار رساند. همچنین یک ساعت خاص نیز برای رافائل نادال به ارزش 740/000 دلار طراحی و تولید کرد. ریچاردمیل به اعتبار اودمارپیگه توانست به اعتبار بالایی دست پیدا کند. ریچاردمیل امروزه به موجب قیمتهای نجومی  و بالا آن را میشناسند. ساعت های ریچاردمیل نیز مانند دیگر برندهای بزرگ سوئیسی مورد توجه افراد بزرگی همچون جکی چان، جیسون استاتهام، جی زی، رافائل نادال و دیگر افراد بزرگ نیز بوده است.

یکی از متفاوت ترین نمونه ساعت های ریچاردمیل، سری اسکلت میباشد که از متفاوت ترین محصولات این کمپانی محسوب میشود. قرار گرفتن اسکلت درون ساعت یک شکل و ظاهر خاصی را به آن بخشیده است.

آرنولد اند سان(ARNOLD & SON)


آرنولد اند سان یا آرنولد و پسر، نمونه هایی افسانه ای و بسیار شکیل و البته کمیاب را روانه ی بازار میکند. اگر کلکسیونر هستید، محصولات آرنولد اند سان میتواند یکی از بهترین گزینه های موجود باشد.

جاکوب اند کو(JACOB & CO)

از لوکس ترین برندهای سوئیسی که به تولید ساعت های عجیب معروف است، جاکوب اند کو میباشد. این برند در سال 1986 میلادی راه اندازی شد. از برجسته ترین نمونه ساعت جاکوب اند کو، ساعت بوگاتی شیرون آن میباشد که گویی یک ماشین واقعی را به مچ دست خود بسته اید. 578 قطعه، پوشش تیتانیومی که میتواند قطعات را با سرعت 800 کیلومتر بر ساعت ثابت نگه دارد. همینطور یک موتور 16 سیلندری سبب شده تا ارزشی معادل 300/000 دلار را از آن خود کند. طراحی و ساخت این مدل از مهندسان جاکوب اند کو یک سال زمان گرفته است. طرح های بی نظیر مانند دراگون در صفحه ی ساعت (اژدهای مجسمه) و حتی حیوانات واقعی خشک شده به مدلهای کهکشانی جاکوب اند کو یک استایل و محبوبیت بی نظیر را بخشیده است.

جمع بندی:
در یکی دیگر از مقالات مجله تخصصی ساعت با 10 تا از بهترین برند ساعت مچی سوئیسی آشنا شدیم. امیدواریم در یکی دیگر از مقالات خود نیز توانسته باشیم مطلب خوبی را ارائه کرده باشیم. نظرات خود در مورد استفاده از ساعت های سوئیسی یا لوکس را با به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا