تمام مطالبمقالات

منظور از برند فشن چیست؟

آشنایی با اصطلاح برند فشن در هنگام خرید ساعت مچی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی از یک فروشگاهی قصد خرید ساعت مچی داشته باشید، با اصطلاح اینکه فلان برند، یک برند فشن است، مواجه شده باشید. برای آشنایی با اصطلاحات تخصصی دنیای ساعت، اینجا کلیک کنید. در این مقاله از سایت تخصصی سایت مجله ساعت قصد داریم تا بدانیم منظور از  برند فشن چیست و در دنیای ساعت به چه معناست؟ همچنین ساعت برندهای فشن در کجا ساخته میشوند؟ در ادامه با سایت مجله ساعت همراه باشید.

برند فشن در دنیای ساعت مچی به چه معناست؟؟؟

در صنعت ساعت سازی، برندهای بسیاری وجود دارند که نام خیلی از آنها هنوز به گوش ما نرسیده است. حالا این برندها به دو دسته کلی تقسیم میشوند. برندهایی که تخصصی به طراحی و تولید ساعت مچی مشغول هستند. برندهای دیگری نیز هستند که محصول اصلی آنها ساعت نیست، اما در کنار محصولات اصلی خود، ساعت نیز طراحی و تولید میکنند. در دنیای ساعت، به این برندها، برندهای فشن گفته میشود. اگر بخواهیم با ذکر یک مثال این تعریف را ملموس تر کنیم، میتوان به برند آمریکایی کنت کول اشاره کرد. این برند در کنار تولید پوشاک، کیف، کفش، عطر و ادکلن و …، ساعت های مچی با کیفیت و بسیار زیبایی را به بازار عرضه کرده است.

ساعت برندهای فشن در کجا ساخته میشوند؟

برندهای فشن اغلب برای کشورهای اروپایی مانند انگلستان، ایتالیا، آلمان و … است. همینطور کشورهای آمریکایی از جمله خود آمریکا نیز برندهایی مانند کنت کول، مایکل کورس، دی کی ان وای و … را دارد. اما نکته اینجاست که ساعت برندهای فشن در کجا ساخته میشود؟

کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، آلمان و … دارای تکنولوژی ساخت ساعت نیستند. این بدان معناست که به طور کلی و در اکثر مواقع، ساخت موتور ساعت مچی، در کشورهای سوئیس، ژاپن و چین انجام میشود. اغلب برندهای فشن، از تکنولوژی موتورهای ژاپنی استفاده میکنند تا قیمت ساعت کمی پایین تر باشد. اگر برندهای فشن از موتورهای سوئیسی در ساخت ساعت مچی استفاده کنند، قیمت ساعت ها بسیار بالا رفته و قدرت رقابت آنها نیز پایین می آید. به همین منظور اکثر برندهای فشن از موتورهای ژاپنی در ساخت ساعت مچی استفاده میکنند. به عنوان مثال و به طور کلی اصالت برند فشن کنت کول برای آمریکا بوده ولی ساعت های آنها در ژاپن ساخته میشوند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم خیلی کوتاه به این سوال شما مبنی بر اینکه منظور از برند فشن چیست؟ پاسخ دهیم. همچنین در ادامه که دریافتیم برند فشن در دنیای ساعت به چه معناست؟ آموختیم که ساعت برندهای فشن در کجا ساخته میشود؟ در بخش کامنت ها چند برند فشن را برای ما مثال بزنید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا