تمام مطالبمقالات

ساعت بوگاتی شیرون توربیلون – بهترین ساعت دنیا

در این مقاله از مجله تخصصی ساعت میخواهیم به یکی از بهترین ساعت دنیا یعنی ساعت بوگاتی شیرون بپردازیم. یک شرکت ساعت سازی لوکس سوئیسی به نام JACOB & CO ، یک ساعت بسیار خاص را طراحی، ساخته و روانه ی بازار به تعداد بسیار محدود کرده است. همانطور که کمی بالاتر گفتیم، نام این محصول، ساعت بوگاتی شیرون توربیلون نام دارد. این شرکت سوئیسی این ساعت را به عنوان یک هدیه برای افرادی که خودروی بوگاتی شیرون دارند، ساخته است. این ساعت از ویژگی های منحصر به فرد و متفاوتی نسبت به ساعت معمولی و حتی بالاتر از آن برخوردار است که آن را به یک ساعت فراتر تبدیل کرده است. در ادامه با بررسی جزئیات این ساعت خاص با ما همراه باشید.

ساعت بوگاتی شیرون توربیلون

سیستم ساعت بوگاتی شیرون

از بارزترین آپشن های این ساعت سوئیسی، قرار داشتن یک موتور 16 سیلندری میباشد(با انواع موتور ساعت مچی بیشتر آشنا شوید). برای به حرکت درآوردن اجزای این موتور، یک دکمه ی مخصوص روی آن تعبیه شده است. به محض فشردن آن دکمه، پیستون های قرار داده شده در موتور 16 سیلندری همانند یک موتور واقعی به حرکت و فعالیت در می آید. نکته ی جالب تر اینجاست که این پیستون ها به یک میل لنگ مینیاتوری نیز متصل هستند و آن را نیز به حرکت وا میدارد.

همچنین در کنار آنها یک سری توربوشارژرهای مینیاتوری داخل ساعت نیز به چرخش درمی آیند که تمامی این فعالیت ها در 20 ثانیه اتفاق می افتد. JACOB & CO از 578 عدد قطعه برای ساخت یکی از بهترین ساعت دنیا استفاده کرده است. سیستم تعلیق نیز از دیگر نکات جالب توجه این ساعت میباشد.

ظاهر ساعت بوگاتی شیرون

در کنار این قابلیت های این ساعت، باید به بدنه و ظاهر ساعت مچی بوگاتی نیز اشاره داشته باشیم. جنس بدنه از تیتانیوم (با انواع جنس استیل ساعت مچی بیشتر آشنا شوید.) و شیشه ی ضد خش آن هم از یاقوت سافایر یا کبود تهیه شده است. باتری آن 60 ساعت طول عمر دارد و میزان شارژ آن توسط نشانگر پمپ بنزین مانند خودروی بوگاتی نمایش داده میشود. ابعاد 44*54 میلیمتری ابعاد نسبتا بزرگی را برای آن به همراه داشته است که البته با نوع طراحی آن به خوبی روی دست سوار میشود.

قلاب های تیتانیومی کار شده در ساعت مچی بوگاتی تعادل آن را روی دست راننده را در سرعت بالای 450 کیلومتر بر ساعت نیز حفظ میکند. 250 عدد از این ساعت لوکس ساخته شده است که ارزش آن حدود 300/000 دلار ارزش گذاری شده است که یک خودروی مک لارن یا یک واحد آپارتمان کوچک در آمریکا برابری میکند.

جمع بندی
در این مقاله ی جذاب با یکی از بهترین ساعت دنیا که معرف حضور شما مخاطب عزیز کردیم آشنا شدیم. ساعت مچی بوگاتی شیرون توربیلون را از برجسته ترین ساعت های برند جاکوب اند کو یاد میکنند. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. نظر شما در مورد این ساعت خاص چیه؟؟؟؟ در کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا