تمام مطالبمقالات

ساعت کلون شده و کپی چیست؟

فرق ساعت کلون و کپی را بدانید...

ساعت کلون شده با ساعت کپی یا فیک تفاوت دارد. قطعا واژه کپی یا فیک در دنیای ساعت مچی را شنیده اید، ولی شاید از خود بپرسید که کلون یا Clone به چه معناست؟ در این مقاله از سایت تخصصی مجله ساعت قصد داریم تا به شما بگوییم که ساعت کلون و کپی یا فیک چیست؟ در ادامه نیز با هم فرق ساعت کلون شده و کپی را بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله مختصر همراه ما باشید.

تفاوت ساعت اورجینال، کلون و کپی

در صنعت ساعت سازی یک ساعت اورجینال داریم که تکلیف آن مشخص است. ساعت اورجینال، ساعتی است که توسط یا تحت نظارت شرکت مالک برند یا سازنده آن ساخته میشود. اما در کنار ساعت فیک یا کپی که اغلب شما آن را میشناسید و شنیده اید، یک واژه ی دیگری نیز به میان می آید که به آن کلون یا به لاتین Clone به معنی “شبیه” گفته میشود. حالا باید بدانیم که کلون چیست؟

ساعت کلون همان ساعت اورجینال میباشد. با این تفاوت که صاحب آن برند اورجینال طراحی ساعت های خود را با نام برند خود از یک برند بزرگتر اورجینال دیگر که طراحی آن از طرفداران زیادی برخوردار میباشد، الگوبرداری کرده است. ساعت کپی یا فیک نیز تکلیف مشخصی دارد. ساعت کپی، ساعتی است که تمام و کمال شبیه به نمونه ی اصلی آن ساخته شده است. حتی نام و لوگوی نمونه ی اصلی در صفحه ی ساعت درج شده است.

بخواهیم با مثال این موضوع را توضیح دهیم، توجه شما را به تصویر پایین جلب میکنیم. در تصویر، نمونه ساب مارینر رولکس ( درباره کالکشن های رولکس بیشتر بدانید ) را مشاهده میکنید که یکی از پرطرفدارترین ساعت های جهان با قیمت بالا میباشد. برند متی تیسوت که یک برند اورجینال سوئیسی دیگری است، از این طراحی برند بزرگ رولکس الگوبرداری کرده و با نام برند خود یک ساعت طرح رولکسی ساخته است. پس این مدل از برند متی تیسوت کلون شده یک مدل از برند رولکس میباشد.

فرق ساعت کلون شده و کپی یا فیکاین کلون کردن در برخی موارد به نفع مشتریان عزیز به خصوص در ایران میباشد. به این دلیل که نمونه اورجینال ساب مارینر رولکس قیمتی معادل 10000 تا 20000 دلار دارد. اما به عنوان مثال با پرداخت مبلغ خیلی خیلی پایین تر (حدود 10 تا 15 میلیون تومان) میتوان یک ساعت طرح رولکسی اورجینال از برند متی تیسوت خریداری کرد. در نتیجه شما یک ساعت اورجینال طرح رولکس خریداری کرده اید، نه یک ساعت کپی یا فیک برند رولکس که ارزش بسیار بسیار پایین تری نسبت به ساعت های اورجینال یا کلون شده دارند.

سخن پایانی:

در این مقاله مختصر و مفید به سوال ساعت کلون شده و کپی یا فیک چیست؟ پاسخ دادیم. همینطور فرق یا تفاوت ساعت کلون شده و کپی را نیز دانستیم. در بخش کامنت ها برای ما بنویسید که آیا نمونه کلون شده دیگری سراغ دارید؟؟؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا