تاریخچه برندهاتمام مطالب

تاریخچه برند رولکس

درباره برند رولکس بیشتر بدانید

در سری مقالات تاریخچه برندها در سایت تخصصی مجله ساعت میخواهیم اطلاعاتی درباره تاریخچه برند ساعت سازی سوئیسی رولکس را در اختیار شما قرار دهیم. یکی از کمپانی های بنام در صنعت زیورآلات که همیشه بهترین ها را به مخاطبین خود ارائه کرده است. مدلهای مختلف رولکس، مورد توجه اشخاص بزرگ جهان نیز قرار داردکه در مقاله ی ساعت مچی افراد مشهور نیز به برخی از آنها اشاره کرده ایم. در این بخش میخواهیم تا مختصری با رولکس آشنایی پیدا کنیم.

تاریخچه تاسیس

درباره برند رولکستاریخچه تاسیس برند رولکس به سال 1905 میلادی برمیگردد که در آن ابتدا با نام wilsdrof & davis فعالیت داشت. در سال 1908 میلادی نام رولکس برای محصولات شرکت برگزیده شد و تا کنون نیز با همین نام به یک غول زیورآلات و ساعت تبدیل شده است. اگر بخواهیم خیلی جزئی درباره تاریخچه برند رولکس بدانیم، حدودا باید یک روز کامل بدون وقفه برای مطالعه ی افتخارات، خلاقیت و نوآوری های آن وقت صرف کرد. اما در چند خط میتوان به مهم ترین دستاوردهای رولکس که در اوایل کار خیلی به اعتبار شرکت کمک کرد، اشاره کرد. قبل از آنکه به بررسی فعالیت های رولکس بپردازیم، بهتر است تا کمی با موسس شرکت نیز آشنا شویم.

موسس رولکس

هانس ویلسدورف به همراه آلفرد دیویس، بنیان گذاران رولکس هستند. زندگینامه هانس ویلسدورف که بنیان گذار اصلی رولکس شناخته میشود، پر از فراز و نشیب های فراوان در راستای راه اندازی شرکت بود. در سالهایی که مردم ساعت جیبی را بیشتر به ساعت مچی ترجیح میدادند، سخت به نظر میرسید تا بتوان مردم را مجاب به استفاده از ساعت مچی کرد. اما ویلسدورف با وجه تمایزی که در طراحی ساعت ها، کیفیت و از همه مهمتر نوع معرفی آنها در آن زمان ایجاد کرده بود، توانست این عادت و باور را در بین مردم تغییر دهد.

رولکس با تبلیغ و بازاریابی فراوان و استفاده از ورزشکاران هنگام ورزش و استفاده از ساعت مچی، توانست مردم را نیز به استفاده از ساعت مچی ترغیب کند.

هانس ویلسدورف که در ابتدا فعالیت خود را در لندن شروع کرد، قطعات خود را از آگلِر که یک شرکت تولیدکننده بود، تهیه میکرد تا اینکه بعد از مدتی به سوئیس آمد و تا به امروز نیز مرکز فعالیت رولکس در شهر ژِنِو قرار دارد. شاید از خود بپرسید که رولکس به چه معناست یا چرا هانس نام رولکس را برای برند خود در نظر گرفت؟ گفته ای که از خود شخص هانس ویلسدورف برای انتخاب نام رولکس شنیده شده است، این است که او گفته:

من حروف الفبا را با ترتیب های مختلفی ترکیب کردم و حدود 100 اسم ساختم. هیچکدام از آنها معنای به خصوصی نداشت. یک روز که در یک درشکه در لندن حرکت میکردم، ندایی در گوشم کلمه ی رولکس را زمزمه کرد.

دستاوردهای رولکس

نوآوری های رولکس در دو بخش بازاریابی و تولید محصولات بود که این برند را به یک قطب ساعت سازی در جهان بدل کرده است. در بحث بازاریابی همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، روی ورزش و ورزشکاران سرمایه گذاری کرد. رولکس از رویدادهای مهم ورزشی برای معرفی برند و تبلیغ به بهترین شکل ممکن بهره میبرد. نماد معروف تاج در لوگوی رولکس مفهوم شهرت و محبوبیت به گروه و افراد خاص بود. یکی از خلاقیت های آن زمان در بخش تبلیغات، استفاده یک شناگربه نام مرسدس گلیتز از ساعت رولکس بود که کانال انگلستان را با رکورد 15 ساعت و 15 دقیقه شنا کرد و در پایان ساعت رولکس شناگر به خوبی کار میکرد.

ساعت مچی رولکس

ساعت مچی رولکس اصلمدلهای خاص انواع ساعت مچی مردانه و زنانه سبب شده تا تاریخچه پربار برند رولکس ، باعث افتخار موسسان و مدیران آن باشد. اولین ساعت رولکس، Rolex Oyster Perpetual بود که هم به صورت خودکار عمل میکرد و هم در برابر نفوذ آب از مقاومت قابل قبولی برخوردار بود. این ساعت علاوه بر اینکه اتوماتیک بود، اما از ساعت های معمولی و سنتی، دقیق تر عمل میکرد. مکانیزم کوک کردن Rolex Oyster Perpetual به صورت دائمی با حرکت مچ دست رخ میداد.

اوج نوآوری ساعت رولکس به دهه ی 1980 میلادی برمیگردد که با ساخت ساعت Oyster Perpetual Chronograph Chronometer Daytona رقم خورد که این مدل از سرعت سنج نیز برخوردار بود که اگر میخواهید در مورد سرعت سنج، اطلاعات کافی به دست آورید، توصیه میکنیم مقاله آموزش و نحوه استفاده از تاچیمتر ساعت مچی را مطالعه بفرمایید. بعد ها نیز مدلهای مختلفی از ساعت لوکس این برند وارد بازار شد که با استفاده از فولاد اختصاصی رولکس با نام 904 ساخته میشد که از سال 2018 میلادی با نام OysterSteel نیز شناخته میشود. این فلز دارای ظرافت و سختی بالایی است که از آپشن های ضدخوردگی و درخشندگی شدید برخوردار هستند.

اما این پایان کار نیست و ساعت های رولکس علاوه بر کیفیت بالا و طراحی های منحصر به فرد، رکوردهای بی نظیری را در تاریخ به نام خود ثبت کرده است. یکی از گران قیمت ترین ساعت های رولکس به ارزش 17.75 میلیون دلار است. همچنین رکورد تولید حدود 2 هزار ساعت مچی در یک روز، رولکس را به یکی از پیشتازان بزرگ در این عرصه تبدیل کرده است. 2800 کارمند در سراسر جهان و حضور در بین 70 تا از با ارزش ترین برندهای جهان نیز نشان از بزرگی و عظمت رولکس دارد.

جمع بندی

به پایان مقاله رسیدیم و درباره ی تاریخچه برند ساعت سازی رولکس آشنا شدیم. باید از شما عزیزان بپرسیم با این تفاسیری که مختصر از رولکس گفتیم، شما به کدام برند ساعت سازی بیشتر علاقه مند هستید. آن را در بخش کامنت های همین مقاله با ما و دیگران به اشتراک بگذارید تا درباره آن نیز مطالبی را تهیه و در سایت قرار دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا