تمام مطالبمقالات

نکات مهم در خرید ساعت مچی بند چرمی

انواع بند چرم و راه های افزایش طول عمر بند چرم ساعت

همیشه در هنگام خرید ساعت مچی باید موارد زیادی را مورد بررسی قرار داد. یکی از این موارد نوع بند ساعت میباشد که در ست شدن ساعت مچی با استایل از اهمیت بالایی برخوردار است. حالا یکی از پرطرفدارترین انواع بند ساعت مچی، بند چرم میباشد. این نوع بند هم برای استایل های روزمره، کلاسیک و در برخی اوقات با اسپرت نیز قابل استفاده میباشد. همانطور که در مقالات قبلی عنوان کردیم، از شاخص ترین انواع بند، رابر، فلزی و چرمی میباشد. اما پرکاربردترین آنها ساعت مچی بند چرمی میباشد که در این مطلب با انواع بند چرم و همینطور راه های افزایش طول عمر و مقاومت بند چرم ساعت نیز آشنا خواهیم شد.

کاربری استفاده از ساعت مچی بند چرمی

انواع بند چرم ساعت مچیخرید ساعت مچی بند چرمی یکی از انتخاب های پرتکرار افراد به حساب می آید. انتخابی که سبب میشود به راحتی با انواع استایل و در هر موقعیتی ست شود. اینکه ساعت مچی بند فلزی بخریم یا بند چرمی، به سلایق افراد برمیگردد. ولی نکات مهم در خرید ساعت مچی بند چرمی را مد نظر قرار دهید. این نوع بند برای استفاده روزمره، رسمی، کلاسیک و در برخی اوقات اسپرت نیز کارایی دارد. خالی از لطف نیست تا به این نکته اشاره کنیم که ساخت اکثر بند چرم برندهای اورجینال توسط شرکت GENIUNE LEATHER انجام میشود.

ساعت های بند چرمی اغلب با صفحه آنالوگ به بازار عرضه میشوند. در بعضی مدلها شاهد اینگونه بندها با صفحه دیجیتال نیز میباشیم. اگر با ساعت آنالوگ یا دیجیتال آشنایی ندارید، اینجا کلیک کنید. به صورت خلاصه ساعت های آنالوگ یا عقربه ای برای استایل های کلاسیک و رسمی مناسب بوده و صفحه دیجیتال بیشتر جنبه ی اسپرت دارند.

در هنگام خرید ساعت مچی بند چرمی ممکن است برخی برندهای اورجینال را مشاهده کنید که در کنار بند اصلی، یک بند یدک نیز به عنوان هدیه نیز تقدیم خریدار میکنند که در مقایسه با خرید ساعت های بند چرم مصنوعی مقرون به صرفه تر به شمار میرود. شاید بپرسید چرا؟ در ادامه به بررسی انواع بند چرم خواهیم پرداخت تا یک انتخاب مناسب داشته باشید.

آشنایی با انواع بند چرم ساعت مچی

راه های افزایش طول عمر بند چرم ساعت مچیوقتی قصد خرید ساعت مچی بند چرمی را دارید، باید حتما به نوع چرم آن توجه ویژه ای کنید. چرم ها به دو دسته اصلی یا سه دسته کلی تقسیم بندی میشوند.

1- بند چرم طبیعی

بالاترین کیفیت در بازار ساعت های بند چرمی، چرم طبیعی میباشد. این نوع از پوست حیوانات تهیه شده و نسبت به چرم مصنوعی ضخامت و مقاومت بالاتری دارند. در نتیجه ی این برتری بند چرم طبیعی، قیمت بالاتر ساعت مچی با بند چرم طبیعی میباشد.

2- بند چرم مصنوعی یا صنعتی

اینگونه بندها اغلب در ساعت های ارزان قیمت به کار میروند. چرم مصنوعی یا صنعتی، از پلاستیک، موم و رنگ های پلی اورتان استفاده میشود. این نوع به مرور زمان پوسته پوسته شده و نسبت به چرم طبیعی مقاومت و ضخامت بسیار پایین تری دارند. به همین جهت میباشد که ساعت هایی با بند چرم مصنوعی، قیمت پایین تری دارند.

3- بند چرم نیمه مصنوعی

اینگونه بند چرم که خیلی کم دیده و استفاده میشود، از ضایعات چرم طبیعی ساخته میشوند. به این صورت که برش های اضافه چرم طبیعی را با استفاده از چسب مخصوص مخلوط کرده و بعد از آن توسط رنگ پلی اورتان که روی آن پوشش میدهند، یک بافت طبیعی تری را به اینگونه بند میبخشند. اگر به دنبال خرید ساعت مچی بند چرمی با قیمت ارزان تری هستید، اینگونه بندها انتخاب مناسبی خواهند بود.

روش های تشخیص بند چرم طبیعی از مصنوعی

1- قیمت ساعت یا بند

ساعت های مچی ساخته شده از بند چرم طبیعی، طبیعتا قیمت بالاتری به واسطه کیفیت و مرغوبیت بیشتر، دارند. در برندهای اورجینال یا اصل از بند چرم طبیعی استفاده میشود. به همین دلیل قیمت ساعت اورجینال از ساعت غیر اصل بیشتر است.

2- طول عمر

چرم مصنوعی یا صنعتی به مرور زمان دچار ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن خواهد شد. اما در چرم طبیعی شاهد چنین موردی نخواهیم بود. پس وقتی قصد خرید ساعت مچی بند چرم مصنوعی را دارید، انتظار طول عمر بالا را از آن نداشته باشید.

3- ظاهر

همانطور که در بررسی انواع بند چرم ساعت نیز اشاره کردیم، بند چرم طبیعی از ضخامت و مرغوبیت بیشتری برخوردار است. چرم طبیعی از انعطاف بالاتری برخورداربوده اما بند چرم صنعتی خشک تر و شکننده تر میباشد. البته این مورد را خیلی معیار مناسبی برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی قرار ندهید، چرا که امروزه بندهای چرم مصنوعی ای تولید میشود که به ظاهر چرم طبیعی بسیار نزدیک است.

راه های افزایش طول عمر و مقاومت بند چرم ساعت

خرید ساعت مچی مردانه بند چرمیبه بحث مهمی از این مقاله سایت رسیدیم. جایی که وقتی برای خرید ساعت مچی بند چرمی اقدام میکنید، باید نکاتی را رعایت کنید تا بند ساعت شما طول عمر بیشتری داشته باشد. همانطور که میدانید و در مقاله ی گارانتی ساعت مچی نیز اشاره کردیم که شامل چه مواردی میشود و چه مواردی نمیشود؟ بند چرم به دلیل مصرفی بودن آن، جزو گارانتی ساعت به حساب نمی آید. پس باید مراقبت ویژه ای برای نگهداری ساعت مچی بند چرمی داشته باشید که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

1- بند چرمی را از رطوبت و تماس با آب دور نگه دارید. برای افراد ورزشکار، خرید ساعت مچی بند چرمی توصیه نمیشود. برای این افراد، بهترین انتخاب بند سیلیکون یا رابر میباشد که با تعریق دست، طول عمر آن کاهش پیدا نکند.

2- قبل از استحمام حتما ساعت مچی بند چرمی خود را از دست خارج کنید. در کنار رطوبت، از تماس بند چرم با عطر و ادکلن نیز جلوگیری کنید. برای اطمینان هنگام استفاده از کرم های مرطوب کننده هم، ساعت مچی را از دست خود در بیاورید.

3- وقتی بند ساعت شما، به هر دلیلی خیس یا مرطوب شد، با استفاده از یک دستمال نرم یا طبق آموزش ما در مقاله نحوه تمیز کردن بند ساعت مچی، اقدام به تمیز کردن آن نمایید. استفاده از سشوار یا قرار دادن در معرض نور خورشید را پیشنهاد نمیکنیم.

4- هیچگاه بند چرم ساعت را سفت و محکم نبندید تا بند کشیده نشود.

5-پیشنهاد ویژه ما برای افزایش طول عمر و مقاومت بند چرم ساعت، استفاده از قفل کلیپسی یا اصطلاحا باکل است. این قفل یکی از بهترین نوع از انواع قفل ساعت مچی به حساب می آید که سبب شده تا بند شما به نوعی به یک بند عمری تبدیل شود. استفاده از قفل مرسوم سگکی ساده به مرور زمان بند را از محل تا شده، دچار پارگی و فرسودگی میکند. اما استفاده از قفل باکل این معظل را برطرف کرده و سبب میشود تا عمر بند چرم افزایش پیدا کند.

سخن پایانی

در این مطلب نکات مهم خرید ساعت مچی بند چرمی را عنوان کردیم. در ادامه نیز با انواع بند چرم و راه های افزایش طول عمر و مقاومت آن نیز صحبت کردیم. در بخش کامنت ها تجربه خود از استفاده ساعت چرمی را با ما به اشتراک بگذارید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا