تمام مطالبمقالات

تفاوت ساعت اصل و تقلبی

حتما مهمترین سوالی که برای شما در هنگام خرید ساعت مچی از یک فروشگاه اینترنتی یا حضوری پیش آمده است، این است که چگونه ساعت اصل را تشخیص دهیم ؟ آیا واقعا فروشنده به ما یک ساعت اصل ارائه میدهد؟ و از این قبیل سوالات که سوالاتی منطقی و به موقع هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا تفاوت ساعت اصل و تقلبی را با شما در میان بگذاریم. ترفندهایی را مد نظر قرار میدهیم تا بتوانیم در امر تشخیص ساعت اصل از تقلبی موفق عمل کنیم. قبل از آنکه این نکات را برای شما عزیزان بگوییم، این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که از یک فروشگاه ساعت معتبر خرید کنید که تضمین اصالت کالا را داشته باشد. در ادامه این مقاله ی کاربردی با مجله ساعت همراه باشید.

تفاوت ساعت اصل و تقلبی

در ادامه میخواهیم نکات مهمی را به شما یادآوری کنیم که در انتخاب یک ساعت اصل باید به آنها توجه کنید. فرقی نمیکند که از یک فروشگاه ساعت آنلاین خرید میکنید و یا یک فروشگاه حضوری، مهم این است که یک ساعت اصیل از یک برند اورجینال در یک فروشگاه معتبر بخرید. در آخر این مقاله به شما میگوییم که چگونه از اصل بودن یک ساعت در یک فروشگاه آنلاین نیز مطمئن شوید.

قیمت

تفاوت آشکاری که میان یک ساعت اصل و تقلبی پیداست، قیمت آنها میباشد. قطعا میدانید ساعت های اورجینال که توسط برندهای بزرگ ساعت سازی تولید میشوند، از بهترین مواد اولیه استفاده میکنند که این امر در قیمت و ارزش گذاری آنها تاثیر مستقیم دارد. برای مثال فلز استیل استفاده شده در ساعت ها برابر نیستند، در ساعت های ارزان قیمت یا غیراصل از یک نوع استیل و در ساعت های اصیل و با کیفیت از نوع دیگری از استیل استفاده میشود که به آنها اصطلاحا ضد حساسیت میگویند. پیشنهاد میکنیم مقاله ی انواع جنس استیل ساعت مچی را حتما مطالعه بفرمایید.

بند ساعت اورجینال هم از چرم طبیعی و پوست یا استیل 316L ضد حساسیت ساخته میشود که با اولین لمس یا حتی در نگاه اول متوجه مرغوبیت آن خواهید شد. نوع موتور، قابلیت ها و کارایی که در موتور های ساعت اورجینال قرار دارند از اصلی ترین عواملی است که سبب قیمت بالاتر آنها نسبت به ساعت های ارزان قیمت میباشد.

با انواع بند ساعت مچی آشنا شوید.

شماره سریال

یکی دیگر از عواملی که میتوان تشخیص ساعت اصل از تقلبی را به راحتی انجام داد، شماره سریال میباشد. هر ساعت اورجینال که توسط بهترین برندهای ساعت مچی در دنیا ساخته میشوند، دارای یک شماره سریال واحد است که نقش شناسنامه ساعت را ایفا میکند. معمولا هم در پشت بدنه ی ساعت به شکلی واضح حکاکی شده است.

ظرافت و ظاهر

اگر کمی عمیق تر شوید میتوانید از ظاهر ساعت، اصل بودن یا نبودن آن را تشخیص دهید. همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، ساعت های اصل از بدنه ای بسیار مرغوب و با دوام ساخته میشوند که حتی ظاهر آنها نیز گواه این موضوع است. درخشندگی و یکپارچگی در رنگ و طراحی اقسام مختلف بدنه ی ساعت، کاملا از یک ساعت غیراصل متمایز است. موتور و عقربه ی ساعت های اورجینال بدون هیچ گونه صدایی فعالیت میکنند. همچنین طول عمر باتری آنها نیز بالاتر است.

نکته ی مهم برای تشخیص از ظاهر ساعت، توجه به نام و لوگوی آن برند روی ساعت میباشد. معمولا لوگوی برندهای سازنده در صفحه ی ساعت یا روی قفل آن به شکلی کاملا مرغوب، صحیح، واضح و بدون غلط املایی حکاکی میشود.

بسته بندی

از دیگر تفاوت ساعت اصل و تقلبی ، نوع بسته بندی آنهاست. بسته بندی ساعت های اورجینال، بسیار شکیل بوده که معمولا با درج لوگوی آن شرکت به صورت صحیح و واضح قرار گرفته شده اند. از همه مهمتر ساعت های اورجینال درون بسته بندی خود دارای یک کارت گارانتی معتبر از شرکت سازنده میباشد.

فروشنده یا نمایندگی فروش

اگر واقعا به دنبال خرید یک ساعت اورجینال هستید، حتما از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. اغلب برندهای اصیل دارای واردکننده واحد و نمایندگی های فروش رسمی در سراسر کشور هستند. اگر میخواهید بدانید که فروشنده مورد نظر شما معتبر است، این نکات در هنگام خرید باید رعایت شود. یک نمایندگی رسمی که دارای ساعت های اورجینال است، باید به شما 1- فاکتور رسمی بدهد. 2- قیمت ساعت های اصل در سراسر کشور یک قیمت واحد هستند که با جستجو در اینترنت میتوانید به این موضوع پی ببرید. 3- جدا از گارانتی اصلی محصول یک ضمانت اصل بودن کالا نیز به شما بدهد. و 4- اینکه باید آن نمایندگی توسط واردکننده تایید شود. اگر راه های ارتباطی با واردکننده را دارید، میتوانید این استعلام را دریافت کنید، در غیر اینصورت از نمایندگی بخواهید تا این اطمینان را برای شما حاصل کند.

جمع بندی

در ابتدای مقاله به شما گفتیم که چگونه از اصل بودن یک ساعت در یک فروشگاه ساعت آنلاین مطمئن شوید؟ راهی که ما به شما پیشنهاد میکنیم تماس یا پیام به پشتیبانی سایت مربوطه بوده و از آنها بخواهید از مواردی که مد نظر شماست، عکس بگیرند و برای شما بفرستند تا یک خرید مطمئن را تجربه کنید، چرا که یکی از وظایف فروشگاه ها، به خصوص فروشگاه های آنلاین جلب اطمینان مشتری و یک خرید خاطره انگیز میباشد.
با تشکر که در مقاله ی تفاوت ساعت اصل و تقلبی با ما همراه بودید، امیدواریم به سوال اکثر شما عزیزان که چگونه ساعت اصل را تشخیص دهیم ؟ پاسخ خوب و کاربردی داده باشیم تا در امر تشخیص ساعت اصل از تقلبی در هنگام خرید ساعت موفق عمل کنید. نظرات و تجربیات خود از خرید ساعت اورجینال یا غیراصل را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا