تمام مطالبمقالات

نکات مهم در خرید ساعت مچی

در خرید ساعت مچی به چه نکاتی دقت کنیم؟

در خرید ساعت مچی به چه نکاتی دقت کنیم؟ سوالی است که قبل خرید از انواع فروشگاه ساعت چه به صورت اینترنتی و چه به صورت حضوری باید از خودتان بپرسید. وقتی نکات مهم در خرید ساعت مچی دریافتید، وقت آن است که برای خرید ساعت اقدام کنید. مجله ساعت در این مقاله قصد دارد تا شما را با چند نکته در این رابطه آشنا کند. در ادامه با ما همراه باشید.

لیستی از نکات مهم در خرید ساعت مچی که باید به آنها دقت کنیم.

صفحه ساعت

باید از قبل برای خود تعیین کرده باشید که صفحه ی ساعت شما به چه شکل باشد. صفحه ی ساعت خود نیز شامل جنس و نوع آن میباشد. جنس صفحه ی ساعت انواع مختلفی دارد که میتواند از استیل، رزین، پلاستیک، سنگ های قیمتی و … باشد که بسته به نمونه هایی که نام بردیم، دارای قیمت های متفاوتی نیز هستند. اما نوع صفحه همان آنالوگ یا دیجیتالی بودن آن است که در مقاله ای مجزا در مورد تفاوت ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال صحبت کرده ایم.

نوع موتور

از نکات مهم در خرید ساعت مچی ، میتوان به نوع موتور آن اشاره کرد. قبل از خرید ساعت باید بدانید موتور مورد علاقه و مد نظر شما چه مدل باشد. عموما موتور ساعت به سه دسته ی کلی الکترونیکی(کوارتز)، مکانیکی و اتوماتیک تقسیم میشود. در مقاله ی انواع موتور ساعت مچی در مورد این قسمت مهم ساعت به طور جامع صحبت کرده ایم. اما به طور خلاصه باید بگوییم که عموما موتورهای کوارتز به دلیل دقت بالاتر و قیمت پایین تر نسبت به دیگر مدلها، انتخاب ایده آل تری میباشد که به همین دلیل از محبوبیت بیشتری بین تولیدکنندگان و ساعت و مصرف کنندگان آن برخوردار است.

بند ساعت

بند ساعت از قسمت های مهم هر ساعت مچی به حساب می آید. بند نیز همانند موتور، مدلهای مختلفی دارد که هر کدام در بخش ها و مکانهای مختلفی کاربرد دارند. به عنوان مثال، بند استیل اغلب کاربرد رسمی داشته و بند برزنتی یا چرمی نیز میتواند هم به عنوان رسمی و هم روزمره استفاده شود. در این مورد نیز در مقاله ای جذاب به انواع بند ساعت مچی پرداخته ایم که پیشنهاد مجله تخصصی ساعت به شما برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر میباشد.

قفل ساعت

اما از دیگر نکات مهم در خرید ساعت مچی ، نوع قفل آن است. درست است که نوع قفل در عملکرد ساعت تاثیری ندارد، اما در ظاهر ساعت میتواند کاربرد خود را نشان دهد. ساعت ها بسته به نوع بند خود از قفل به خصوصی بهره میبرند، اگر بخواهیم در مورد این بحث نیز مثالی بیاوریم، باید گفت قفل ساعت هایی که بند فلزی دارند، اغلب از نوع انبساطی است که خود آن نیز به 4 زیر دسته یعنی دکمه دار، ساده، مخفی و محافظ دار تقسیم میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز پیشنهاد میکنیم تا مقاله ی انواع قفل ساعت مچی را نیز مطالعه کنید.

بدنه ی ساعت

شاید این مورد را باید در ابتدایی ترین قسمت از بحث خود جای میدادیم، چرا که بدنه ی ساعت با توجه به تماس مستقیمبا اجزای داخلی از جمله موتور ساعت از اهمیت بالایی برخوردار است. بدنه ی ساعت های خاص معمولا از استیل یا پلاستیک مخصوص هستند تا در برابر رطوبت، فشار و ضربه های احتمالی از رنگ ثابت و قدرت بالا بهره ببرند که طبیعتا ساعت های اورجینال که دارای گارانتی معتبر بین المللی هستند، این قابلیت های یکی از امکانات پیشفرض آنها میباشد که درجه های مختلفی بسته به نوع کاربرد آنها دارد.

قبل از خرید ساعت مچی نیز به این نکته توجه کنید که به چه نوع جنس بدنه بیشتر علاقه دارید. به طور کلی تفاوتی در این مورد وجود ندارد و شما میتوانید بنا به سلیقه ی خود اقدام به انتخاب یک ساعت به جنس بدنه ی ایده آل خود کنید.

قابلیت ها

اما آخرین نکته از نکات مهم در خرید ساعت مچی ، قابلیت ها و امکانات ساعت است که در اختیار شما قرار میگیرد. یک سری ساعت ها در صفحه ی خود دارای المان هایی هستند که به شما در اختیار داشتن دقیق تر زمان کمک میکنند. جدای از زمان، در دیگر کارهایی که شاید وظیفه ی اصلی یک ساعت مچی نباشد، اما به کمک شما خواهند آمد. امکاناتی از قبیل تاریخ شمار، کرنومتر یا تایمر، قطب نما، نمایش حالت ماه و یک سری امکانات عجیب و غریب که ساعت را به یک جسم فراتر تبدیل میکند. باید قبل از خرید بدانید که از ساعت مچی خود چه قابلیت ها و امکاناتی میخواهید تا در انتخاب راحت تر باشید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با نکات مهم در خرید ساعت مچی آشنا کنیم. امیدواریم در این امر موفق بوده و ابهاماتی از جمله اینکه در خرید ساعت مچی به چه نکاتی دقت کنیم؟ را که زیاد از ما پرسیده اید، رفع کرده باشیم. به نظر شما اگر نکته ای در این مطلب جا مانده، خوشحال میشویم تا آن را در بخش کامنت ها با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا