تاریخچه برندهاتمام مطالبمقالات

درباره تاریخچه ساعت های سوئیسی

چرا ساعت سوئیسی گران تر است ؟

درباره تاریخچه ساعت های سوئیسی عنوانی است که در این مطلب میخواهیم به آنها بپردازیم و ببینیم چرا ساعت سوئیسی گران تر است ؟ همیشه ساعت ها در امر زیبایی همانند زیورآلات نقش پررنگی در استایل افراد دارند. اما ساعت مچی در کنار زیبایی با قابلیت هایی که د راختیار ما قرار میدهد، جنبه ی کاربردی نیز دارد. در واقع باید گفت ساعت مچی گویای شخصیت و نظم شماست.

برندهای بزرگ و زیادی داریم که میتواند نیاز هر شخصی را به نوعی برطرف کند. اما ساعت های سوئیسی حرف اول را در بین آنها می زند. باید اینطور گفت که این ساعت ها از بهترین و با کیفیت ترین ساعت های دنیا هستند که از متریال مرغوب و درجه یک و همچنین قابلیت های کاربردی و جذاب بهره مند میباشند. در ادامه با سایت مجله ساعت همراه باشید.

مختصری درباره تاریخچه ساعت های سوئیسی

تاریخچه ساعت های سوئیسی
همانطور که در مقاله ی بهترین برند ساعت مچی سوئیسی اشاره کردیم، کشور سوئیس از بزرگان تولید انواع ساعت در جهان میباشد و کشور و برند های دیگری نتوانسته اند به کیفیت ساعت های این کشور تولید کنند. در قرن 17 ، CLOCKMAKERS اولین عنوانی بود که ساعت های سوئیسی با آن وارد بازار شدند که اکثر آنها از نوع مکانیکی بود. ( مقاله ی انواع موتور ساعت مچی را مطالعه کنید. )

اما در قرن 18 تحولی در صنعت ساعت سازی سوئیس به وجود آمد که تا به امروز شاهد آن هستیم. در آن زمان برندهایی مانند اودمارپیگه، واچرون کنستانتین و پتک فیلیپ که امروزه هم از بهترین های جهان هستند، روی کار آمدند. به عبارتی نقطه ی شروع با این برندها بود که کم کم این سنت ساخت ساعت در سوئیس گسترده تر و برندهای دیگری نیز به وجود آمدند. ساعت مچی سوئیسی یک انقلاب در صنعت ساعت سازی میباشد.

این ساعت ها معمولا مکانیکی بودند تا اینکه در سال 1960 میلادی ساعت های کوارتز نیز توسط برندهای سوئیسی ساخته شده و با توجه به اینکه از قطعات کمتری در ساخت آن اشتفاده میشود، از قیمت مناسب تری هم بهره میبرند. به همین سبب بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفت. سرعت عمل و دقت از فاکتورهایی بود تا مردم ساعت های کوارتز را بیشتر بپسندند. اما هنوز برندهای بزرگ سوئیسی مانند ساعت ادوکس، ساعت پتک فیلیپ و … در برخی موارد ساعت های مکانیکی یا اتوماتیک نیز تولید میکنند.

چرا ساعت سوئیسی گران تر است ؟

چرا ساعت سوئیسی گران تر است ؟
موارد بسیاری موجب این امر هستند که از جمله دلایل منطقی برای قیمت گذاری ساعت های سوئیسی میباشد. در پایین از جمله مواردی که میتواند سبب شود تا این ساعت ها قیمت بیشتری داشته باشند، اشاره کردیم.

ایجاد تحول در تولید ساعت مچی

همانطور که گفتیم قدمت ساعت های سوئیسی به قرن 17 برمیگردد و یکی از قدیمی ترین پیشگامان این حوزه میباشند. همیشه با تولید بهترین و بروزترین محصولات در کنار کیفیت بسیار درجه یک، همواره چند از بهترین ساعت دنیا را تولید کرده اند.

کیفیت بسیار بالای قطعات

با توجه به نکات بخش قبل، این ساعت ها از متریال بسیار درجه یک ساخته میشوند که به جرات هر اسم ساعت مچی سوئیسی را میتوان به عنوان بهترین ساعت ها به زبان آورد. این را نیز باید اشاره کنیم که برخی از قطعات استفاده شده در ساعت های سوئیسی توسط دست ساخته میشوندیا به عبارتی دست ساز هستند. این یکی از دلایلی است که سبب بالا رفتن ارزش ساعت میشود. همینطور با ساعت های سوئیسی تا سالیان طولانی به ساعت دیگری احتیاج پیدا نخواهید کرد.

سرعت بالا در تولید ساعت

در مقاله تاریخچه برند ساعت مچی پتک فیلیپ نیز گفتیم، برندهای سوئیسی با توجه به اینکه ساعت های گرانقیمتی را تولید میکنند، اما در سال تعداد قابل توجهی ساعت را طراحی، ساخته و روانه ی بازار میکنند. یکی از آنها پتک فیلیپ بود که در سال ظرفیت تولید 45 هزار ساعت را دارد که در بین ساعت های لوکس با قیمت های چندین هزار یا چند میلیون دلاری ، یک آمار قابل توجهی میباشد. در کنار این مورد باید بگوییم ساخت انواع ساعت از کارهای پر هزینه و زمانبر است، اما سوئیسی ها با استفاده از امکانات و تکنولوژی پیشرفته به این امر در کنار حفظ کیفیت محصولات خود، سرعت بالایی بخشیده اند.

طراحی ظاهری ساعت ها

از جمله عواملی که در قیمت ساعت مچی سوئیسی تاثیرگذار است، زمانی میباشد که طراحان برندها روی طرح ظاهری ساعت صرف میکنند. همیشه در بزرگترین برندهای سوئیسی چیزی به اسم طرح کپی از یک مدل دیگر معنا نداشته و برای تولید هر مدل از ساعت خود زمان طولانی را صرف طراحی یک ظاهر زیبا و منحصر به فرد میکنند. این امر به گونه ای است که حدود 20% هزینه ی هر ساعت مربوط به بخش طراحی میباشد. صرف این زمان نیز دلیل طبیعی بوده که قابلیت های کاربردی ساعت در کنار ظاهر و جلوه ی زیبای آن باشد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا درباره تاریخچه ساعت های سوئیسی بیشتر بدانیم و دریابیم که چرا ساعت سوئیسی گران تر است ؟ امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. تجربه خود از ساعت های سوئیسی را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. همچنین ویدئوهای ما را در کانال آپارات مجله ساعت نیز میتوانید مشاهده بفرمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا