تمام مطالبمقالات

ساعت سولار چیست و چگونه کار میکند؟

همه چیز درباره ساعت های سولار یا خورشیدی

همانطور که احتمالا میدانید، دنیای ساعت مچی یک دنیای بزرگ در صنعت مُد به شمار میرود. صنعت ساعت سازی فقط به برند و دیگر ویژگی های این اکسسوری ختم نمیشود. یکی از مهمترین اجزای ساعت مچی ، موتور ساعت میباشد که به نوعی قلب تپنده هر ساعت مچی به حساب می آید. تکنولوژی موتور سولار پاور یکی از انواع موتور ساعت مچی میباشد که امروزه از طرفداران زیادی برخوردار شده است. در این مطلب سعی میکنیم تا به صورت مختصر و مفید بدانیم که ساعت سولار چیست و چگونه کار میکند؟. به همه چیز درباره نحوه کار، مزایای استفاده و باتری ساعت های سولار که به ساعت های خورشیدی نیز معروف هستند، اشاره خواهیم کرد.

ساعت سولار به نوعی ساعت مچی با موتور الکترونیکی یا کوارتز است، با این تفاوت که در ساعت های کوارتز باتری قابل تعویض بوده ولی در ساعت سولار، باتری قابل شارژ تعبیه شده و توسط نور محیط یا خورشید، شارژ مجدد خواهد شد.

ساعت سولار و تاریخچه وجود آن

برای اولین بار در دهه 1990 میلادی توسط مجموعه اکودرایو برند سیتیزن ساخته شد. از همان ابتدا تا کنون اینگونه ساعت ها تغییرات زیادی داشته و مدرنیته تر شده اند. در خال حاضر فقط سیتیزن نیست که اقدام به تولید ساعت سولار میکند. بلکه برندهایی همچون سیکو، اورینت، کاسیو و … که دیگر برندهای پرچمدار ژاپنی هستند نیز، به ساخت ساعت سولار یا خورشیدی مشغول هستند.

تعریف ساعت سولار

ساعت سولار چیستاگر بخواهیم به صورت مختصر عنوان کنیم که ساعت سولار چیست؟ باید بگوییم که ساعت سولار یا خورشیدی، ساعتی است که با تبدیل انرژی نور به انرژی الکترونیکی کار میکند. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با اصطلاحات تخصصی دنیای ساعت اینجا کلیک کنید.

مزایای استفاده از ساعت سولار

قابل شارژ با هر منبع نور

همانطور که در بالاتر عنوان کردیم، ساعت سولار یا خورشیدی به این معنا نیست که این ساعت ها فقط با نور خورشید شارژ شوند، بلکه با هر منبع نور دیگری نیز قابل شارژ میباشند.

شارژ آسان و سریع

راحت ترین نوع شارژ باتری ساعت سولار این است که آن را در معرض مستقیم نور طبیعی یا مصنوعی قرار دهید تا مجدد به فعالیت خود ادامه دهد. به نوعی میتوان گفت که ساعت های سولار همیشه در حال دریافت انرژی از نور محیط هستند، به جز در مواردی که در تاریکی مطلق قرار میگیرند.

ذخیره شارژ طولانی مدت

در برخی مدلهای ساعت سولار دیدیم که تا 6 ماه یا بیشتر نیز قادر بوده اند تا انرژی دریافت شده از نور محیط را در خود ذخیره کنند. این مورد بیشتر در مدلهای اکودرایو سیتیزن نیز به کرات یافت میشده است.

بهترین برندهای تولیدکننده ساعت سولار

ساعت سولار چگونه کار میکندجدا از خانواده اکودرایو برند سیتیزن که در بالاتر نیز عنوان کردیم. خانواده پروسپکس برند سیکو یا خانواده ادیفایس کاسیو نیز یکی از بهترین مدلهای ساعت سولار را روانه ی بازار میکنند. در برخی مدلهای جی شاک و پروترک کاسیو نیز این نوع موتور ساعت دیده میشود. پیشنهاد میکنیم اگر با خانواده های برند کاسیو آشنایی ندارید، به مقاله آشنایی با خانواده های برند کاسیو سر بزنید.

باتری ساعت سولار چگونه شارژ میشود؟

باتری ساعت سولار چگونه کار میکندساعت سولار نور دریافت شده از محیط یا خورشید را توسط یک سلول خورشیدی دریافت و آن را به انرژی الکترونیکی تبدیل میکند. در ادامه این انرژی الکترونیکی در باتری قابل شارژ ساعت سولار ذخیره میشود تا انرژی لازم برای کار کردن داشته باشد.

جمع بندی

اگر به دنبال خرید یک ساعت مچی با قابلیت باتری ریشارژ هستید، پیشنهاد ما انواع ساعت مچی سولار است. در این مطلب نیز به شما گفتیم که ساعت سولار چیست و چگونه کار میکند؟ مزایای استفاده از آن را بیان و برندهایی که در ساخت این نوع تکنولوژی سرامد هستند نیز نام بردیم. در بخش کامنت ها تجربه خود از استفاده ی ساعت های سولار را با ما و دوستان به اشتراک بگذارید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا